« En av de sista manliga ridderliga gesterna? | Startsidan | Jämställdhet verkar inte vara prio ett »

28 juni 2007

IDG hoppar på Twingly-tåget

Låt mig gissa eller rättare sagt sia om flera länkar till IDG i framtiden. Se, redan här är en :-). IDG kommer att få många fler länkar nu från bloggare eftersom de kommer att köra samma stuk som DN och SvD redan gör. Jag tycker i och för sig att Twingly är en lysande idé, men ser ofta att det missbrukas - en ren subjektiv bedömning från min sida givetvis.

Själv var det länge sedan jag ens besökte IDG:s sajt. Jag länkade ofta dit förut, men tröttnade då det ofta var så mycket faktafel i artiklarna. Det är väl även i denna artikel lite luddiga formuleringar och det där med ett par minuter är inte riktigt rätt, det kan ta bra mycket längre tid än så ibland. Vilka bloggtjänster pingas automatiskt av Twingly med jämna mellanrum?

För att vara med i faktarutan måste du länka till en artikel på computersweden.se i ett av dina blogginlägg. Gå sen in på Twinglys webbsajt och ”pinga” din blogg genom att skriva in adressen. Vissa bloggtjänster kan sedan pingas automatiskt av Twingly med jämna mellanrum. Ett par minuter senare kommer ditt blogginlägg att dyka upp i Twingly-rutan vid den länkade artikeln på computersweden.se.

BTW - Jag prenumererar på InternetWorld, men kommer antagligen inte att förnya prenumerationen när det så blir dags för tidningen har sannerligen synnerligen förändrats och är inte alls lika intressant att läsa som förut, för en vanlig lekman som jag. De har nischat sig mot helt andra målgrupper numera.

Andra bloggar om:

// Annica Tiger

Annica Tiger juni 28, 2007 05:14 EM

Kommentarer

Jag har alla nummer av tidningen hemma och när jag bläddrar i de gamla tidningarna var det mer tips och artiklar som vände sig till vanliga Internetanvändare. Det är det som saknas. Fler roliga länkar. Fler roliga artiklar om Internet i sig och tips om hur man gör hemsidor osv.

Nu är den faktiskt tråkig ur en normalanvändares perspektiv.

Annica

Skrivet av: Annica Tiger datum: juli 3, 2007 09:24 FM

Det stämmer att Internetworld har bytt målgrupp. Sedan några år tillbaka är fokus på affärsutvecklare, webbredaktörer, marknadsförare, informatörer m.m. Alltså personer som arbetar professionellt med webben i olika sammanhang. Dock tråkigt att du känner att tidningen ger dig lika mycket längre Annica. Själv har jag varit trogen läsare sedan 1999 och nu jobbar jag där själv som redaktör (ett pappavikariat fram till september). Så jag har varit både målgrupp och avsändare vilket känns roligt.

Hör gärna av dig med fler synpunkter angående inriktning och innehåll, med ovanstående i tanken förstås. Alltid bra med feedback.

Skrivet av: Bisonfredrik datum: juli 2, 2007 10:07 EM

Internetguiden var det synd att den lades ned. InternetWorld är inte alls lika läsvärd längre för en vanlig dödlig, jag bara bläddrar igenom den snabbt numera.

Annica

Skrivet av: Annica Tiger datum: juli 2, 2007 10:00 EM

Instämmer helt. Tidigare fick jag, arma nybörjare, många fina tips och förklaringar på ett språk som jag kunde förstå. Men numera vänder de sig, som sagt, till helt andra målgrupper. Jag prenumererade i flera år på tidningen men hoppade av för ett par år sedan.

Skrivet av: Brittis datum: juli 1, 2007 11:07 EM