« Män kan inte våldtas | Startsidan | Internet har blivit pedofilernas guldgruva »

4 juni 2007

Dålig koll av annonsörer

En Google-annonsör tänkte kolla hur dumma folk är på nätet, eller okunniga vilket är ett litet snällare ord tycker jag.

Googleannons

Det tog lång tid för Google att reagera.

Annonsen låg ute på Google i sex månader. Under den tiden klickade 409 människor på den. Google reagerade inte på annonsens formulering förrän Stevens skrev om sin annons på sin blogg och den fick uppmärksamhet i media.

Detta förvånar mig faktiskt. Jag trodde att Google hade lite koll på sina annonsörer. Nu fanns det ingen skadlig kod, eftersom det bara var ett test. Men om.....

// Annica Tiger

Annica Tiger juni 4, 2007 09:08 FM

Kommentarer

Hehe, hade jag sett annonsen hade jag klickat på den för att se hur de hade tänkt :)
Och dessutom är det ju alltid kul att testa sitt viruskydd :D

Skrivet av: Mickey J Barczyk datum: juni 4, 2007 03:26 EM

Iofs finns det ju de som testar virusskydd som kanske har klickat där för att se om de kunde bli infekterade...

Det finns ju också de som testar hur snabbt en dator kan bli infekterad bara genom att surfa runt och vara korkad...

Människor är fantastiska inte bara korkade...men en del är faktiskt korkade eller okunniga.

Skrivet av: Bengt datum: juni 4, 2007 11:00 FM