« Piper förgäves | Startsidan | Tisdag - stora patchardagen »

15 juni 2005

Ta bort mailadressen då!

Patrick skriver i dag om företags och myndigheters e-posthantering. En del borde kanska ta bort mailadressen eftersom de inte verkar läsa mailen, än mindre besvara mailen.

Själv ringer jag hellre. Telefonkö är uthärdligt, bara jag får tag på en mänsklig person som kan svara på min fråga eller hjälpa mig med det jag kontaktade dem för.

Mail är verkligen en dålig option. Längre än så har vi inte kommit. Varför ha en mailadress på sina hemsidor om mail inte besvaras?

// Annica Tiger

Annica Tiger juni 15, 2005 08:27 FM

Kommentarer

Skaffa en adapter så du kan spela in dina telefonsamtal - det brukar jag göra när det är kritiskt!

Skrivet av: Robin datum: juni 16, 2005 07:36 FM

Jag tycker det är frustrerande med telefonköer. Och när jag inte får tag på myndighetspersoner per mail eller de inte lämnar ut någon adress brukar jag faxa i stället.

De flesta företag sköter sig inte heller. Sämst erfarenhet har jag av Glocalnet. Det tar ofta flera veckor innan de svarar och under tiden har jag fått reda ut problemen via telefon.

Fördelen med mail är att man dokumenterar saker och ting. Kan vara bara om till exempel företag eller myndigheter ger felaktig information.

Skrivet av: Hannelore datum: juni 15, 2005 11:12 EM

Jag håller med dig till fullo Annica. Ibland blir det så att jag till och med mailar och sedan ringer. Det är likadant med företag, jag tycker det är frustrerande att veta att de kanske inte svarar idag, kanske inte imorgon och kanske inte förrän nästa vecka - när man vill veta *nu*.

Jag tycker fler företag borde följa Tele2s exempel och ha en chatt där man kan ställa sin fråga!

Skrivet av: Robin datum: juni 15, 2005 11:20 FM