« Epo | Startsidan | Skrämmande polismentalitet? »

4 februari 2009

Bloggar som reklampelare

Börsbolaget Q-Med erbjöd flera unga bloggare att testa produkten Macrolane som används för bröstförstoring. Om de skrev om produkten skulle de få den gratis.

Jag undrar vad marknadschefen tänkte på eller vad han kanske borde ha tänkt på? Varför uppmuntra unga människor att använda konstgjorda medel för att.....ja - för att vadå? Varför unga människor ens kan fundera på att plastikoperera sig eller manipulera kroppen via olika produkter är för mig förunderligt. Det man begåvats med både kroppsligt och psykiskt är arv att förvalta väl. Men på naturligt sätt. Jag tror inte att speciellt många blir lyckligare av bröstförstoringar, ansiktslyft eller botox-injektioner - eller vad nu plastkirurgerna har på sin meny.

BTW? Är det inte fel målgrupp? Unga bloggare? Mardrömmars mardröm om Q-Med eller liknande företag skulle lyckas i sina försök att värva nya patienter - via bloggande reklampelare. En blog är en blog och hur många skulle kunna särskilja en manipulerad blog från en vanliga blog? En tankeställare hur lätt det egentligen är att påverka människor via en blog.

// Annica Tiger

Annica Tiger februari 4, 2009 2:29 EM