« Måndagsmorgon | Startsidan | Ett gott skratt förlänger livet »

24 oktober 2005

What blogs cost American business

Saxat från www.adage.com.
Kräver att du loggar in först.
Testa denna hemsida.
Tack Lars för länken.

WHAT BLOGS COST AMERICAN BUSINESS
In 2005, Employees Will Waste
551,000 Years Reading Them.
About 35 million workers -- one in four people in the labor force -- visit blogs and on average spend 3.5 hours, or 9%, of the work week engaged with them, according to Advertising Age’s analysis. Time spent in the office on non-work blogs this year will take up the equivalent of 2.3 million jobs. Forget lunch breaks -- bloggers essentially take a daily 40-minute blog break.

Intressant artikel. Visst lär det kosta en och annan svensk arbetsgivare en och annan krona för att folk läser bloggar på arbetstid.

Jag är också nyfiken på hur många som bloggar på arbetstid. Jag hinner inte läsa andras bloggar, än mindre blogga själv eller ens surfa på nätet på arbetstid. I morse hann jag slänga in några snabba rader innan jag kavlade upp ärmarna och började med dagens jobb. Men normalt sett så hinner jag inte ens det.

Nuförtiden hinner jag inte ens läsa tidningarna och det enda nyhetsprogrammet jag orkar se numera är Aktuellt 18.00. Jag som tidigare var ett sådant nyhetsfreak.

// Annica Tiger

Annica Tiger oktober 24, 2005 6:30 EM