« Julen börjar tidigt i år | Startsidan | Fågelinluensan »

november 01, 2004

Bloggarens begränsning

Nu tar DN och Epressen upp detta med Lindex nya trosa som innehåller C-vitamin. Jag skrev om och var kritisk till denna nya produkt redan den 28:e oktober. Kul att, för en gångs skull, kunna vara steget före de stora drakarna någon gång. Annars är det allt som oftast vi vanliga privatpersoner som bloggar som ligger steget efter, ofta på grund av att de flesta av oss inte har tillgång till pressmeddelanden eller har tid och möjlighet att nosa upp egna nyheter/händelser. Vi kan oftast enbart kommentera det som redan publicerats av media, men å andra sidan ser jag inget problem i det. Att en nyhet/händelse stöts och blöts av flera olika människor ger ofta andra dimensioner och intressanta vinklingar, ur läsarens synvinkel.

// Annica Tiger

Postat av Annica Tiger november 1, 2004 11:04 FM

Kommentarer

Man kan också begränsas av giriga företag som tar ens blogg som gisslan...Mblog gjorde det med min elearning blog...

Har nu tagit en nystart via blogger...
Börjar på blogspot adress, men kommer så småningom att lägga den på en egen site för att få kontroll på materialet.

http://learningeway.blogspot.com

Postat av: Bengt november 1, 2004 09:07 EM

Press och Media har ett par olika nyhetsbyråer som de köper sina nyheter ifrån.

TT är väl en sådan.

Det är det här som gör att nyheterna i västvärlden blir ganska enkelriktade och likadana eftersom det är samma utbud av nyheter som alla tidningar och media köper sina pressreleaser ifrån...

Det kanske är därför man bör börja kika på andra kulturers media bevakning...för att få en mer mångfacetterad bild av verkligheten...

Även Bloggar ger ju en annan verklighet om man istället skriver om sådant man själv är med om istället för att återge media...eller reflektera av media....

Postat av: Bengt november 1, 2004 03:46 EM

...eller varför inte koffeinkalsonger? Konstant fikarast... :)

Postat av: Patrick november 1, 2004 03:10 EM

Nu har dom åsidosatt oss män. Vart är jämlikhetsdebatten på väg? När får vi fillingar med viagra i :)

Postat av: Claes november 1, 2004 02:58 EM

Ja snabbaste spridningen till alla redaktioner är TT:s kanal för pressmeddelanden.

TT:s distributionsnät går rakt ut i den redaktionella miljön hos praktiskt taget alla dagstidningar och etermedia i Sverige.

Postat av: Eddie Vivenius november 1, 2004 12:36 EM

Hur funkar egentligen det där med pressmeddelanden? Är det något som bara skickas ut till de stora medierna? Det borde finnas någon hemsida där allt sånt hamnar på, eller att alla pressmeddelanden fanns med rss. Egentligen skulle man kunna samla på sig en egen länklista - det borde finnas nåt sånt på företagens hemsidor, bara att samla ihop kanske.

Postat av: Johnny november 1, 2004 11:17 FM