Tillbaks

Namn: Eva
E-Mail: evalotta8@spray.se
Date: Fri Mar 10 11:15:42 2000 212.151.146.38
Kommentar...
Hej Annica! Även om jag inte vill det, så har jag en viss förståelse för de som säger sig ha blivit provocerade. INTE för att de slår någon, men jag förstår vad de menar. Jag har inte slagit någon sedan jag var i tonåren, men Herre Gud så jag slogs då! Jag har en syster av den tjatiga typen, och enda sättet att få tyst på henne var att klippa till. Nu har jag lärt mig att gå åt ett annat håll, eller att helt enkelt inte besöka henne, men då man var tvungen att leva tillsammans var det inte lätt. Det handlar inte om att argumentera. De som har denna läggning slutar helt enkelt aldrig att tjata! De som fortfarande i vuxen ålder klipper till måste vara väldigt, väldigt omogna människor. Man behöver ju inte umgås med dem som man inte tål. Det går att skiljas.
Namn: Fredrike
E-Mail: fredrike@onyx.nu
Date: Wed Mar 8 12:28:02 2000 193.12.148.2
Kommentar...
Näej. Jag håller inte med dig om att män som blir misshandlade borde gå på gym eller kolla om mandomen finns kvar. Misshandel är förkastligt oavsett vem som blir misshandlad och det är inte lämpligare att säga till manliga offer att de får skylla sig själva (eller borde gå på gum) än att säga detsamma till kvinnliga offer.

Visst har du rätt Fredrike. Men här *gastar* de om på vissa sidor om mansmisshandel och läser man noggrannare så rör det sig om en eller ett par örfilar. Men visst är det lika förkastligt. Att när argumenten tryter ta till nävarna är inte bra. Då ska man gå på *döda ting*, typ slå näven i dörren eller liknande för att avreagera sig.
//Annica

Namn: Lena Sv..
E-Mail: -
Date: Tue Mar 7 19:27:18 2000 62.20.250.243
Kommentar...
Nu, det har redan tagit efter, kan ses hos Wojwoj, som tror sig ha humor och inte kan stava
Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Mon Mar 6 22:35:21 2000 62.20.184.243
Kommentar...
*skrattar så jag kroknar* Först hittar jag "DI-PUL-funktionen" hos Katinka och nu hos dig. Undrar om den kommer att utnyttjas av nollorna;) Sköt om dig /C
Namn: Maria
E-Mail: hattifnatt@hotmail.com
Date: Mon Mar 6 21:56:33 2000 130.239.132.18
Kommentar...
Heja Annica, anmälningsformuläret är suveränt! *viker mig dubbel av skratt* Stå på dig!
Namn: Bengt
E-Mail: bengt@bronner.net
Date: Mon Mar 6 08:53:06 2000 193.15.226.233
Kommentar...
För er som har lite svårt att hitta rätt så är det dessa bilder Lollo (här nedan) avser: http://members.xoom.com/_XMCM/filnr3/sblack.jpg, och http://members.xoom.com/_XMCM/filnr3/sblack2.jpg. Dessutom finns en större variant på den ena, http://members.xoom.com/_XMCM/filnr3/sblack2s.jpg. /Bengt
Namn: Marz
E-Mail: -
Date: Sun Mar 5 22:14:33 2000 212.151.166.107
Kommentar...
Men hallå, har den där Wojwoj inte ens förstått vad Internet är? Nuförtiden kan man ju inte ens skicka privata mail över nätet utan att de blir lästa, än mindre "stänga av" speciella sidor för allmänheten att se. Om du nu absolut inte vill att vem som helst ska kunna läsa din dagbok/whatever, försök med lösenordsskydd till exempel. Men det finns ingen lag som säger att man inte får lägga ut adresser till andras sidor. Visserligen kanske man brukar fråga innan man länkar nåns sida, men man hamnar nog inte i fängelse om man gör det i alla fall!
Namn: Lollo
E-Mail: nisselina71@hotmail.com
Date: Sun Mar 5 17:20:18 2000 212.242.103.45
Kommentar...
Wojwoj! Jag har skickat mail till dig ett flertal gånger om att du har ute två bilder på en lättklädd flicka, du har varken tagit bort bilderna eller besvarat mina mail. Men det verkar som du är ute mer på Annicas sida och kommenterar än att besvarar dina mail, så jag får väl gå den här vägen för att få din uppmärksamhet. *vinkar* Som "stolt" Fris-medlem, pappa och människa (som du) är det ganska omoraliskt att ha en bild på en lättklädd flicka som inte ser ut att vara en dag över 14 år. Till alla som läser detta, besök Wojwojs sida Dagens idioti 29/2 Sådana är de, kvinnorna. Smaklöst opassande bild. Ta bort den nu Wojwoj, tack!
Namn: Christina
E-Mail: setters@bitsmart.com
Date: Sun Mar 5 17:18:54 2000 212.151.53.52
Kommentar...
Annica! Skickar en massa varma tankar till dej och önskar jag hade ett magiskt spö! Då skulle jag vifta bort vissa idioter från ditt medvetande ...POFF!- puts väck!....så att du slapp lägga ner all denna energi pga vissa personers idioti! (blir jag månne anmäld nu? *hoppas!!*) Annica; Unna dej något extra ikväll! Var lite osjälvisk - för en gångs skull.... *Kram*, Zoega
Namn: Jonas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Sun Mar 5 08:07:52 2000 62.20.166.243
Kommentar...
En viss karl (hm, jag tvivlar) som ständigt skriver här kan väl nu klassas in under "skämt om män"? Jag är väldigt lättroad...
Namn: Eva
E-Mail: evalotta8@spray.se
Date: Sun Mar 5 05:22:08 2000 212.151.129.224
Kommentar...
Hej Annica! Det har gått en tid sedan jag besökte dig senast. Just nu är jag glad för det! Fattar inte ett smack av vad den här personen som sitter i sandlådan och kastar grus på dig vill ha sagt. Jag blir glad då jag ser att du vägrar sänka dig till samma nivå och kasta tillbaka. Hoppas innerligt att övriga medlemmar i "FRIS", vad det nu är, har en bättre debatteknik. Största vitsen med att debattera är väl ändå att budskapet ska gå fram!? (Förmodligen finns andra medlemmars inlägg här under... men jag har just nu ingen lust att offra mer pengar på att lista ut vad föreningen har för syfte.) Jag återkommer längre fram och kollar om det har lugnat ner sig, så att jag kan få något grepp om hur DU har det nu för tiden. Du lever då i alla fall, och verkar fortfarande vara på bettet! ;-) Sköt om dig!!

Hej Eva. Ja, synd att det blivit så. Men...välkommen tillbaks senare :).
//Annica

Namn: Tobbe Rapp
E-Mail: tobbe_r@swipnet.se
Date: Sun Mar 5 02:15:31 2000 212.151.160.168
Kommentar...
Jag blir så in i H frustrerad över att en sån här karl (karl, nåja...*hrrm* ) kan härja som han vill... jag börjar förstå varför jag har en sån avog inställning till lagens företrädare.......
Namn: Katinka Löfquist
E-Mail: katinka@lofquist.com
Date: Sat Mar 4 21:21:09 2000 193.150.196.37
Kommentar...
Till Wojwoj igen : Du skriver i din rättelse på din sida att "Rättelse 2000-03-04. Anslagstavlan på FENIX har ej tagits bort, enbart lagts ut på en mera undaskymd plats varför jag (f ö inga andra heller) ej hittat den vid en snabbkoll. " Vad får du detta ifrån ?! Den ligger forfarande där den alltid har legat http://www.fagelfenix.net/wwwboard/wwwwboard.shtml Det är även den länk som finns med i Javascriptmenyn som i dags dato finns på 342 av Fenix 350 sidor. Det är även den adressen som finns i VARJE sidfot som finns på Fenix alla sidor, utom en / banner.shtml På det är den även länkad från Index-sidan med ett par käcka pratbubblor bredvid sig. Så VAD baserar du din uppgift på att den "ligger på en mer skymndan plats" på ? Vad i ditt inlägg tror du skulle göra mig så upprörd att jag skulle ändra länkningen på över 300 sidor ? Har jag inte raderat bort Rogbergs kommentarer så lär inget någonsin raderas och jag skulle def. inte aldrig komma på tanken att vare sig stänga ner eller flytta på a-tavlan. Så du kan iaf FÖRSÖKA hålla dig till sanningen och om det är så svårt, maila mig direkt och fråga OM jag tagit ner den och isf VARFÖR. Nu ser jag fram emot en rättelse av din rättelse. // Katinka
Namn: Tomas Lindroth
E-Mail: tomas@lindroth.com
Date: Sat Mar 4 19:17:15 2000 155.33.91.167
Kommentar...
Mmm, vet inte när jag först kom till din sida, guiden alltså, 96 någon gång i i alla fall, runt NN 2.0 : ). Lärde mig html, surfade rätt duktigt där ett tag!!! Reloaden har jag läst till och från sedan du började. Man kanske skall tacka, vet inte, men det var guiden och inspirationen bla som gör att man jobbar på RF, boston för tillfället... Ville bara säga att det är starkt att orka svara på all denna skit, har man läst här under några år så vet man att det blåst kallt om tiger, katinka och gänget många ggr förut. Som du sagt förrut, Tappa inte sugen...

Hej Tomas! Ja, förut har det gällt hormonstinna tonåringar som av någon anledning *mopsat upp sig*, men de har besinnat sig när de märkt att de varit fel ute.
//Annica

Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Sat Mar 4 18:34:33 2000 62.20.184.243
Kommentar...
Wojne Wojwoj Men om nu dagboken inte ska vara öppen för allmänheten, varför har du då lagt ut den på en server? Du gapar dig hes över att man ska tänka på barnens bästa. Jaha och det är på det sättet du skyddat ditt eget, genom att lägga ut historien på nätet??!!?? Jag betackar mig för den svadan. Sanning och konsekvens hinner upp dig tids nog. Att upprepa sanningskrumbukter gör dem inte mer trovärdiga. Väljer att citera Francois de La Rchefoucauld: "Det är lika lätt att lura sig själv utan att upptäcka det, som det är svårt att lura andra utan att de upptäcker det." Kanske nåt att tänka på!!!!!! /Carro-tröttnat på ryggradslösa ynkryggar

Bra fråga - varför låg den ute på webben? Som han påpekar på sin sida är det inte förbjudet att länka. Men när argumenten tryter kommer hoten fram istället.
//Annica

Namn: nahoj
E-Mail: nahoj@telia.com
Date: Sat Mar 4 18:32:43 2000 195.252.48.243
Kommentar...
Nämen Wojwoj, har du svårt att stå för vad du sagt? Har du lyckats framställa dig själv i dålig dager och nu blivit sur för att det kommit ut. När sanningen hinner ikapp så hotar du med rättsprocess. Är detta någon gemensam nämnare hos FRIS-element? Det kan i alla fall tyckas så då Wojwoj nu i Rogbergs kölvatten tar till samma hot, utfall eller vad man nu kan kalla det. Att ge sig in i en debatt, efterlysa debatt, göra det under eget namn, för att sedan försöka dra opponenter inför rätten så snart man ser sin chans.... Hur var det nu med talessättet, där argumenten tar slut där tar nävarna vid.
Namn: Katinka Löfquist
E-Mail: katinka@lofquist.com
Date: Sat Mar 4 15:54:23 2000 193.150.196.37
Kommentar...
Mönstret fortsätter Tiger. Allteftersom vi nämner deras egna hemsidor tas urlar ner, på löpnade band. Men eftersom Wojwoj själv brilljerar med sina "kunskaper" vad gäller länkning & upphovsrätt så borde vi helt sonika ta skärmdumpar på de sidor han nu tagit ner och länka till dom. För efterom Wojwoj & Co tycks tro att "tar man bort det så har det inte funnits" så har självklart ALLT vi funnit, och nu menar jag *ALLT*, sparats ner. Inkl iidioter.gif och iifenix.gif. Inkl Kärlekens kölvatten och Man4UMan4U samt hemlig.html. Inte bara av mig och Tiger, utav av flera andra med. Gäller likaså för de övriga så hastigt nerplockade siterna denna vecka. De som är intresserade av se vad Annica eg länkade till vet ju vad jag finns iaf. Tänk efter före ni agerar & förvränger sanningen grabbar. Lögner tenderar alltid att falla sönder, på ett eller annat sätt. Jämt. Till dig Wojwoj : Det måste vara väldig bekvämt att på egna sidor kritisera & förvränga sanningen när de omtalade inte på något sätt kan ge sin syn på saken, eller hur. Var du fått att Fenix a-tavla skulle ha stängts ned vet jag inte. Förvirrad eller ännu en medveten lögn för att få det att te sig rättfärdigat ? Ditt dravel om upphovsrätten är bara patetiskt och att du inte inser att vi fått din sida granskad av utomstående är märkligt. F.ö så visar dina kunskaper på upphovsrätt att du onekligen behöver tillägg i undervisningen på den biten. // Katinka - med HD full av nertaget material.
Namn: Tobbe
E-Mail: tobbe_r@swipnet.se
Date: Sat Mar 4 12:19:04 2000 212.151.251.152
Kommentar...
Som jäntorna säger: Du rular...Fett!:)
Namn: Lena Sv
E-Mail: -
Date: Sat Mar 4 09:45:21 2000 195.252.32.243
Kommentar...
Kolla din mail, skickar några mansskämt! Håll huvudet högt Annica, du är det närmaste en gud man kan komma:) Dessutom helt rätt ute till skillnad från en del element...
Namn: louise
E-Mail: rangford@home.se
Date: Sat Mar 4 08:25:09 2000 212.151.234.88
Kommentar...
Ett gott skratt förlänger livet sägs det, och det fick man ju när man läste din lilla BTW snutt om Wojans kod. Hehe, det var liksom det yttersta beviset på att det finns män(?) som inte tål att det finns kvinnor som kan! Hetsen mot dej kan liksom inte grunda sig i något annat, för det är ju så att den som håller sig till sanningen är den som håller längst. Och vad det beträffar den här F(R)IS debatten, så har du Annica varvat det där gänget flera ggr om...:)

Det roliga är att han säkert inte fattar vad jag menar.
//Annica

Namn: Bengt
E-Mail: bengt@bronner.net
Date: Fri Mar 3 08:31:47 2000 193.15.226.233
Kommentar...
Tips till Tina! Om du kör Netscape och högerklickar är det inga problem att visa koden. I IE fungerar det dock inte - vilket du mycket riktigt påpekar. Prova istället att "spara som" uppe arkivmenyn, då funkar det... ;-) Vill du bara kopiera en text räcker det ju att föra musmarkören över aktuell text direkt på sidan, oavsett om du kör NS eller IE... /Bengt
Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Fri Mar 3 07:21:38 2000 195.67.198.243
Kommentar...
Man borde skicka ut en allmän varning för FRIS. Jag försökte kopiera och citera ett stycke text från Wojwojs sida, men det gick inte. Jag fick upp en error-ruta där det stod; "Det finns absolut inget skoj har!" Det kan jag ju lugnt hålla med om. Skojigare kan man ha än att läsa skiten på den sidan. Stå på dig Annica!
Namn: Johanna
E-Mail: gustavasofia@yahoo.com
Date: Thu Mar 2 11:41:32 2000 195.100.7.198
Kommentar...
Jag kan inte annat än applådera gårdagens inlägg :-) Så ska de tas! Förhoppningsvis (men jag tror väl knappast det...) kanske personen ifråga kan lära sig av dig hur man för en debatt och bemöter kritik. Heja :-)
Namn: Mikael Olsson
E-Mail: kakor@hem.passagen.se
Date: Thu Mar 2 08:06:51 2000 194.23.191.80
Kommentar...
Ville bara säga att så vitt jag vet är det lagligt att spela in samtal man själv deltar i. Buggning räknas det bara som om man inte själv deltar i samtalet/händelsen. Således är exvis SVTs StripTease smyginspelningar lagliga eftersom de själva är med.
Namn: Janne
E-Mail: mudflapp@hotmail.com
Date: Thu Mar 2 01:09:55 2000 194.18.4.243
Kommentar...
Ja ni grabbar, Rogberg och Wojtec. När jag läser om ert förhållningsätt till omvärlden så slås jag av det gamla talesättet: Lyset är på, men ingen är hemma... HALLÅ!!!!
Namn: Helene
E-Mail: hepsibal@swipnet.se
Date: Thu Mar 2 01:08:27 2000 212.151.43.241
Kommentar...
Tänkte på det där med att de anmäler er till DI. Om ni vill ha lite extra hjälp så är det nog ganska många som kan tänka sig att ta upp saken i sina dagböcker eller ehmsidor och sedan kan de ju försöka anmäla allihopa till DI. Tror nog att Di skulle få spader av det tilltaget. No Name ...eller Rogberg som det antagligen är eftersom han verkar ha en sjuklig läggning att spela in allt på band (bandfetischist, heter det så). Hade jag varit du hade jag polisanmältanmält no name för förtal. Att anklaga dig att utnyttja ditt ämbete är en grov förolämpning och det borde han inte komma undan med. Btw: Har du ingen bandspelare som du kan använda när de ringer till dig? Då kan du ju "hota" med samma pubertala sak, som dessutom inte skulle hålla i någon rättsal öht för no names information. det är inte tillåtett att bugga i detta landet och att spela in telefonsamtal utan mottagarens samverkan ligger väl ganska nära buggning. Detta var mest på skämt såklart, tycker bara att det är så patetiskt att han hotar med att han har allt på band *wow, Annica måste vara så rädd* Väx upp och kom igen när du lärt dig debatera ordentligt utan att ta till personangrepp. Dessutom brukar man komma mycket längre genom att sätta ut sitt namn ..det ger ganska så mycket mer cred. Lycka till Annica, hoppas att knäppgökarna ger upp snart så att en riktig och givande debatt kan föras, för det var väl det som var meningen från början.
Namn: Susanne
E-Mail: su_sann@spray.se
Date: Wed Mar 1 23:00:00 2000 195.252.40.42
Kommentar...
No name - Bad fame Vad ska "de/den" göra med alla bandinspelningar? Mig veterligen kan dessa inte användas i något rättsligt samanhang. Är inte alla inblandade parter överens om att ett samtal spelas in och där namn, datum och ändamålet finns angivet på bandet så saknar bandet värde. Jag _tror_ till och med att det är förbjudet att göra dessa hemliga inspelningar. Efter att ha följt "debatten" på Fågel Fenix och på andra sidor kan jag krasst konstatera att -När argumenten tryter tar de personliga påhoppen vid- Det är sorgligt att att FRIS är remissinstans, kan man inte få det förtroendeuppdraget indraget eftersom hela föreningen uppendarligen står bakom Bröderna Bäver & Co? Annica, du gör ett fantastisk jobb och även ni andra tjejer som blivit påhoppade.
Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Wed Mar 1 22:41:11 2000 130.244.217.175
Kommentar...
Annika! Jag är ledsen för att du fått ta så mycket skit för detta med FRIS. Så lågt att ringa till din arbetsplats. Tycker mig känna igen den typen av tilltag från ett visst ex som gjorde att jag idag är en flitig Fenix-kvinna... Jag hejar på dig och du ska veta att vi alla beundrar dig för ditt mod! Kram, Marie
Namn: Britta
E-Mail: nada_q99@yahoo.se
Date: Wed Mar 1 21:51:02 2000 195.67.227.86
Kommentar...
Argumentering, det är svårt det... har man inga riktiga argument så tar man till vad som helst, tydligen.
Namn: Lena Sv.
E-Mail: -
Date: Wed Mar 1 17:52:22 2000 195.163.247.60
Kommentar...
Att inte kunna stå för sina åsikter är svagt. Annica, jag står upp i beundran för dig. Håller på att omvandlas till en riktigt rabiat... pga alla påhopp på dig. Alla med samtliga skruvar på plats inser väl vem som är ute och cyklar. Ge upp för FrIS skull herrar Rogberg och Wojtec! Återgå till debatten om barnens bästa. Visa er vuxna.
Namn: Anna-Karin Skantz
E-Mail: kamy@spray.se
Date: Wed Mar 1 15:47:53 2000 130.236.232.32
Kommentar...
Vad är en människa som inte kan stå vid sitt ord och sina handlingar? En nobody som aldrig kommer tas på allvar någonstans. I övrigt håller jag med Malin, varenda ord! /AK
Namn: Malin
E-Mail: malin@fagelfenix.net
Date: Wed Mar 1 15:09:16 2000 195.58.102.61
Kommentar...
Annica Du gör verkligen en insats! Det tycker vi alla! Visserligen känns det inte helt bra att du och tex Katinka får stå längst fram i F(r)IS-odörerna, men jag vet att ni klarar deras patetiska attacker. INGEN människa med sina hjärceller i behåll kan över huvud taget tvivla på vilket läger det är som står för det sunda och ärliga syftena. Jag sänder dig kraft att orka stå ut med dessa förbannade sumpråttor. Att ge sig på dig i din egenskap av TELE2 anställd!!!! Det är bara för mycket alltså... Till dig Rogberg! Ja, för vem skulle det annars vara som bandar allt??? Jag kan inte tänka mig att det finns mer än en sådan sjuk hjärna i världen... Förstår du att det du nu sysslar med är kriminellt och kallas förföljelse? Usch, jag kan tänka mig vad din stackars fd familj varit utsatt för.. Keep up the good work Annica - jag och många andra är mycket tacksamma och tänker på dig nu!! Mvh Malin
Namn: Bengt Bronner
E-Mail: bengt@bronner.net
Date: Wed Mar 1 13:28:25 2000 193.15.226.233
Kommentar...
I likhet med Nixon kan ju "No name" eller "No name´s" kompis misstänkas vara duktiga även på redigering och radering av band...tål dessa inspelningar månne en granskningav SKL? Jag bara undrar efter att själv lussnat hemma hos en kompis som är utbildad ljudtekniker ;-) /Bengt
Namn: Kristina
E-Mail: brq95@hotmail.com
Date: Wed Mar 1 12:14:51 2000 195.198.154.80
Kommentar...
*hmmm*....konstigt att så mycket "finns på band" nu förtiden...."no names" måste vara en hejare på bandspelare..:/
Namn: Siv
E-Mail: siva@hem-pc.bip.net
Date: Wed Mar 1 10:41:40 2000 194.18.4.243
Kommentar...
Det talas mycket om att smäda och håna i "no names" inlägg nedan. Det man slås av när man läser sådana verbala utbrott är att ingen _behöver_ smäda, utbrott av den typen gör bort skribenten alldeles på egen hand.
Namn: Helene
E-Mail: hepsibal@swipnet.se
Date: Wed Mar 1 09:38:26 2000 195.67.87.186
Kommentar...
Oj då, det var visst någon som kände sig träffad. Vore det inte bätre att debatera det hela på ett lite mer civiliserat sätt än på det sätt som nu försigår? Jag tycker personligen att det är lika illa om en man misshandlar en kvinna som om en kvinna misshandlar en man men det hör kanske inte hit. Tag tycker oxå i egenskap av kvinna att om jag slår till en man (eller en tjej)så får jag nog skylla mig själv om jag får en smäll tillbaka. Men då skall det vara i form av självförsvar (hänvisar till tre örfilar men skulle egentligen ah slått hårdare (eller vad han nu skrev)). Jag har läst de flesta inläggenpå Fågel Fenix men att säga att de som ansett sig blivit misshandlade av kvinnor har blivit hånade och utskrattade är väl ändå att gå lite för långt. Du drar ju ut saker ur dess sammanhang. Dessutom är det en ytterst grov anklagelse att anklaga Annica föra tt missbruka sitt ämbete som anställd på Tele2, har ni bevis för att hon har läst era mail? Innan ni har det tycker jag att "no name" skall vara ganska tyst. Du har ju inte ens stake (ursäkta uttrycket) att sätta ut ditt eget namn.Hört talas om IP nummer? Till sist, nästa gång så försök radera när du råkar trycka på Caps Lock knappen, det blir lite jobbigt att läsa inlägg (om man nu skall kalla det för det) där folk skriker. Bara ett litet tips när du själv sitter och skrävlar om netikett. Det är väl trots allt den första regeln man lär sig när det gäller netikett, eller? Och nej, jag är ingen fittstimmsaktör eller ultrafeminist, jag tycker bara att debatten har urartat och bara för att FRIS blev inbjudna betyder det inte att man kan bete sig eller skriva vad man vill och sedan inte förvänta sig motattacker. Tror man något sånt lever man i en naiv drömvärld och borde nog hålla sig borta från Internet och datorn ett tag. Försök fokusera på det verkliga problemet (pappor som vill ha rätt till sina barn)istället, det är nog mycket mer produktivt än att sprida en massa dynga här och på Fenix anslagstavla. Det är väl dessutom just det som FRIS eg är till för om jag inte har missat poängen helt. PS: Du glömde att ta upp den man som snott både Fågel Fenix logga och en massa folks privata bilder, hur var det med den nätetiketten?DS
Namn: No name
E-Mail: no email
Date: Wed Mar 1 08:40:56 2000 194.71.123.76
Kommentar...
Läste ditt förklaring av ditt agerande till det du kallar "Saga". Nu är även den fel i sak. Till och med rena lögner. 1) LÖGN 1: Fågel Fenix mailade ut till FRIS medlemarna att de var föremål för en debatt. Med det kan man hävda att NI bjöd in oss till en dabatt. Några av FRIS svarade. Det märkliga i debatten var att FRIS tjejerna försvarade FRIS. 2) SMÄDELSE 1: Vad NI/ DU gjorde var att attackera en man som bevisligen blivit misshandlad. Detta hånskrattade ni åt, och förringade och fann fullkomligt normalt.Ni gav med det själva accept till att misshandel är helt okej. (Om det är en man som utsätts) 3) TERROR 1: Ni har skrivit diverse saker dels på FENIX och annat, som milt sagt inte har att göra med god nätettiket.(som vi kommer att återkomma till senare) 4) TERROR 2: Du publicerade datoradresser, som bla medlemar av FRIS inte ens hade skrivit på sina egna datorer. I mail som bevisligen sänts privat. Ni hängde ut kvinnor på internet som inte ens var inblandade. 5)TERROR 3: Du ringer själv i egenskap av TELE 2 anställd hem till FRIS medlemmarna (finns på band). När du inte får de svar du önskar smädar du dem på din hemsida. 6) HOT 1: DU OCH KATINKA HAR SKRIFTLIGEN HOTAT FRIS och både enskilda medlemmar. 7) SMÄDELSE 2: FRIS medlemar har sänt dig PRIVATA mail, vilket du valt att publicera. 8) JUST DU efterlyser nätettikett, och har själv visat på vilken nivå du och FENIX ligger på. 9) LÖGN 3) Dagens förklaring är en lögn och redovisar långt ifrån sanningen, något som man finner om man läser hela debatten. Av den kan även en "mentalpatient" utläsa att det FENIX sysslade med´var att locka ut FRIS medlemmar för att seadn "misshandla" dem på internet. 10) TERROR 4) Flera av de inblandade i debatten har nu drabbats av "Underligheter " i sina datorer. Speciellt efter det någon skickat falska mail till FRIS medlemmarna. (Nu föremål för granskning) 11)TERROR 5) JUST DU ANNICA TIGER SMYGLÄSER I EGENSKAP AV TELE 2 ANSTÄLLD andras privata mail. HUR KAN ANNARS HEMLIGA TELEFONNR KOMMA UT? HUR KAN ANNARS JUST DU, JUST DU VARA DEN FÖRSTA SOM FÅR REDA PÅ ATT MAIL SÄNTS TILL ABUSEAVDELNINGEN PÅ TELE 2. Du själv ringer ju hem till de utsatta, INNAN MAILEN KOMMER FRAM TILL ABUSEAVDELNINGEN. (finns på band) 12) SMÄDELSE 3: Ni och JUST DU förolämpar och hånar de som ni vill ha en debatt med. Tror du någon i fortsättningen har lust att debattera med JUST DIG? FENIX och deras medlemmar har verkligen visat vilken organistation den är. EN LÖGNAKTIG TERRORORGANISTATION.
Namn: Helene
E-Mail: hepsibal@swipnet.se
Date: Tue Feb 29 01:28:52 2000 212.151.47.151
Kommentar...
Förtydligande: Med tystas menar jag inte nödvändigtvis att man stänger ner hans sida, mer att man inte länkar till den eller till något annat som kan sättas i samband med personen. Han verkar ju vara en fara för sig själv. Blir han ännu argare lär han väl explodera eller nått.
Namn: Helene
E-Mail: hepsibal@swipnet.se
Date: Tue Feb 29 01:25:17 2000 212.151.47.151
Kommentar...
Hur orkar de bara fortsatta? jag har följt debatten både här och på fågel fenix och man kan ju bli mörkrädd för mindre. Den där wojwoj borde tystas och inte uppmuntras, ju fler som missar han sida desto bättre, det vore en tjänst för övriga Sverige. Nåja, det är ju intressant att se hur vissa får spela när de inte får som de vill. Påminner om 4-åringar typ.
Namn: Paula
E-Mail: -
Date: Mon Feb 28 23:57:41 2000 62.20.250.243
Kommentar...
Heja Annica, tigerhaj? ;-) bara en liten undran, får man som jur.stud. inte lära sig vett & etikett,eller netikett
Namn: Magnus W
E-Mail: -widde@telia.com
Date: Mon Feb 28 22:23:16 2000 195.252.44.216
Kommentar...
Garv! Vissa juriststuderande bör gå tillbaka och friska upp vissa begrepp. Till exempel: Fascism Demokrati Yttrandefrihet Feminism Upphovsrätt. För att inte tala om Netikett och vanligt j***a folkvett. Och ett litet tack till Annica för HTML-guiden och en "go" sida. -M
Namn: Ulrika
E-Mail: rosentaggen@home.se
Date: Mon Feb 28 07:50:57 2000 212.151.33.134
Kommentar...
Vad kan man göra? Mer än att skaka på huvudet då. För mig är det ofattbart
Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Mon Feb 28 03:09:22 2000 62.20.184.243
Kommentar...
Nämen titta vad som tittade ut. Varför är jag inte förvånad. Kan det vara för att jag sett detta beteende så många gånger förr. Kasta aldrig sten i glashus, man kan göra sig illa. Argument i sak? *muahaha, snörvel snyft* o det kom ju från rätt håll...NOT. Jadu Annica vad var det jag sa;)
Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Sun Feb 27 23:00:31 2000 130.244.215.228
Kommentar...
Tack! Ville bara tacka för att du hjälper mig i min kamp att skydda min son! Marie
Namn: Lena Svensson
E-Mail: zappas_mamma@email.com
Date: Sun Feb 27 15:25:51 2000 195.252.32.243
Kommentar...
Heja Annica, Gillar din sida, tom. min son, 15år, är en stor fan av dig. De du!;-) Härligt att se för(or)eningen FRIS göra bort sig.

Kul :). Både mor och son har nytta av mina sidor. Det var kul att höra. Hälsa!
//Annica

Namn: Lilith
E-Mail: lalilith@hotmail.com
Date: Sat Feb 26 12:36:37 2000 194.18.4.243
Kommentar...
Angående debatten om en förorättad pojke som inte fick vara med i "Dagbok på nätet" så är det märkligt att med hans synsätt betrakta dagbokssamlingen som nå'n form av kommunal inrättning där alla ska vara med. Såvitt jag kan se heter adressen www.atiger.pp.se vilket antyder faktum att platsen är Annicas, hemsidan underhålls av Annica själv, privat, på hennes fritid - då kan man väl inte "kräva" att vara med? "Listmistress har vetorätt" står det. Klart och uttryckligt. Att då dra upp jordens hallibaloo för att man blivit avhyst, tja... så moget. Inte. Att _kräva_ att få vara med här är väl som att kräva att få bli länkad från vilken privat hemsida som helst. Vem skulle göra det? Dagens juridikstudenter tycks i vissa fall vara en smula omogna trots att den fysiska åldern indikerar att annat borde vara fallet. Om nu Annica och hennes medreloadare är en sådan hemsk samling människor kan man för övrigt undra varför det läggs ner så stor energi på att FORTFARANDE tjata om att man inte fick vara med, mer än ett år efteråt. Det talas om att Annica inte skulle ha något liv bortanför datorskärmen men i denna debatt tycks det snarare vara den smutskastande parten som inte har det, eftersom han orkar gräma sig så långt efteråt.

Debatten som följde har ju visat att det in facto finns en anledning till att jag inte ville ha Wojans dagbok i Dagbok på nätet. Som han så tydligt visade den 4/3.
//Annica

Namn: Åse
E-Mail: ase6@yahoo.com
Date: Sat Feb 26 01:12:54 2000 212.151.161.103
Kommentar...
Stå på Dig, Annica1 Du VET att Du är en mycket uppskattad människa hos MÅNGA på nätet. Låt Dig inte slås ner av enskilda, missanpassades påhopp. Även om man intellektuellt inte tar illa vid sig, så kan det ändå vara svårt att hindra en liten tagg att sticka till i hjärtat. Hoppas dock att all den uppskattning Du får ändå väger upp tungt. Som stark kvinna får man ofta ta stryk av (sinnes-)svaga män. Som självständig är man ju ett hot mot deras "manlighet" (haha..) Det blåser kallt och hårt på toppen... På gott och ont, så har ju alla tillgång till nätet. Även "juridikstuderanden" som dessvärre inte begåvats med förmågan att få hissen att gå ända upp... Go Annica!!
Namn: Attle
E-Mail: SirAttle@hotmail.com
Date: Fri Feb 25 12:39:47 2000 212.247.43.20
Kommentar...
Utan att ta ställning i själva sakfrågan (Vem som misshandlar vem, eller vem som är "normal") så måste jag säga att webben är ett sällsamt medium. Var kan annars kan rättshaverister få uttrycka sig fritt? Och var annars får varje person fri möjlighet att bygga upp sitt goda rykte - eller ruinera det totalt? Tydligare än så här kan webben inte bli. Personligen saknar jag kanske en viss sans och måtta i debatten. Men det är ju inte så lätt att få när endast ena parten undviker råskäll och invektiv. Men... tydligare än så här kan webben inte bli. / Attle
Namn: Katinka Löfquist
E-Mail: katinka@lofquist.com
Date: Fri Feb 25 11:47:43 2000 193.150.196.37
Kommentar...
Men Annica, blev du friad av DIN. Men så förvånande. ;-) // Katinka
Namn: Blondie
E-Mail: perace@hotmail.com
Date: Wed Feb 23 11:08:00 2000 212.209.8.153
Kommentar...
Det dära du citerade ur Expressen bilagan Res är tyvärr många mäns syn på kvinnor i mannsdominerade yrken, så även i tunnelbanan, bussar, spårvagnar och andra stora fordon, fast domkör oftast mera planerat än vi män, ha en bra dag//Blondie PS!Kolla även in min dagbok på min hemsida http://move.to/tram DS!
Namn: Jonas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Tue Feb 22 22:36:07 2000 195.252.54.243
Kommentar...
Jag älskar såpor på teven. Men just nu slår debatten på nätet allt med hästlängder! Jag tjuter av skratt och hejar på alla mina reloadersvänner! Jag bara undrar... har en viss förening kollat för mycket på Ally McBeal och tagit efter Billy? 8-D //j
Namn: Britta
E-Mail: nada_q99@yahoo.se
Date: Tue Feb 22 20:22:56 2000 195.67.227.25
Kommentar...
Nivån på deras inlägg är väl ganska talande..tycker det låter som den typen av argument som alltid framförts.. för att berättiga den sortens handlingar.. /Britta
Namn: Anna
E-Mail: affi_x@hotmail.com
Date: Tue Feb 22 19:34:22 2000 212.181.175.2
Kommentar...
Ska man skratta eller gråta, det är frågan...!? (angående den pågående debatten...) Go Annica säger jag bara! //Anna
Namn: Katinka Löfquist
E-Mail: katinka@lofquist.com
Date: Tue Feb 22 12:46:00 2000 193.150.209.58
Kommentar...
CITAT : "Vad det handlar om är ditt bordsskick på nätet och publiceringen av namn och privata mail." SLUT CITAT. *frust* *mohahahaha* *stön, snörvel*. Helt klart den absolut bästa kommentaren hitills. Speciellt i beaktande att ex-frun figurerar helt utlämnat, i namn, via ljudfiler mm. Med Fenix anslagstavla i åminne och det så ter sig denna kommentar som ett .sig-läge. Yepp, så blir det. Detta ÄR ett signaturläge så det skriker om det. "ditt uppförande på nätet" *mohahahahahaha* Slår nästan "IQ-tävlingen" längre ner :) // Katinka - inte skrattat så gott på flera dagar.
Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Tue Feb 22 09:25:46 2000 130.244.216.99
Kommentar...
Hej Annica! Vill bara skriva några rader för att jag beundrar ditt mod och för att du hjälper till att föra fram hur många av de aktiva FRIS medlemmarna resonerar. Det som förvånar mig mest är att inte de andra FRIS medlemmarna ser till att dementera och få tyst på de som gång på gång drar ner FRIS i dyn. Eller kanske det är så att det allt igenom är FRIS inställning rakt igenom som speglas i de inlägg vi hittills sett. Hemska tanke! Marie
Namn: Lisa
E-Mail: greeendot@hotmail.com
Date: Mon Feb 21 13:39:31 2000 212.151.92.169
Kommentar...
Det är ju helt otroligt vad Föreningen FRIS medlemmar har betett sig den senaste tiden. Seriös organisation? Barnens bästa? Tror knappast det med den attityden... Vilka dårar!
Namn: Helene
E-Mail: hepsibal@swipnet.se
Date: Mon Feb 21 08:07:33 2000 212.151.40.24
Kommentar...
Hmm ..den där Larz har även hälsat på hos mig nyligen och jag kom ihåg hans namn pga av hans kommentar. Har sedan dess sett att han gjort inlägg i flera andra unga tjejers gästböcker och det har alltid varit kommentarer som haft med utseende eller sex att göra. Visste dock inte att han var _så_ aktiv så det var bra att få veta det här. Det tackar vi för *s* /Helene
Namn: Anna-Karin
E-Mail: annsk190@student.liu.se
Date: Mon Feb 21 01:26:33 2000 130.236.232.32
Kommentar...
Jahapp. Jag tycker det är skojigt att läsa C. Wallstens kommentarer i FRIS-debatten. Det menar jag verkligen. /AK - gX
Namn: Kristina
E-Mail: brq95@hotmail.com
Date: Sun Feb 20 21:35:56 2000 195.198.153.115
Kommentar...
Beträffande den här mannen, John Rogberg, undrar jag om det han själv gör är tillåtet. Jag råkade på hans hemsida.Tanken som slår mig är: "Får han lägga ut ljudinspelningar, som han själv har spelat in vid gräl med sitt ex. Jag menar, hennes namn hängs ut, även annat, såsom anmälningar, fullmakt etc." Med tanke på hans reaktion, då han ser sitt namn nämnas på andra sidor, så kan man ju undra hur han är funtad. Visst han kan ju ha haft ett helvete, men det berättigar väl inte att han får göra så som han gör. Det handlar ju bara om hans egen lilla hämnd. Gå in och titta på sidan, om ni inte redan gjort det: http://www.fortunecity.se/gladahuset/mallakra/55/1995.html Fruktansvärt (sjukt)!!
Namn: Tobbe
E-Mail: tora5091@hem.passagen.se
Date: Sun Feb 20 21:08:05 2000 195.58.102.61
Kommentar...
Herrejävvlarr! Man baxnar! Att dom klarar av att hantera ett tangentbord öht...? Vilket dom med sin attityd borde avhålla sig ifrån att försöka använda då det är långt över deras IQ.
Namn: Nils-Erik Thorell
E-Mail: nith@spray.se
Date: Sun Feb 20 12:47:20 2000 212.112.3.131
Kommentar...
Korrektion av föregående mail. Det står: ..om hon *** är i .. Skall vara: .. om hon är d-u-m i .. Alltså fel ordföljd.

Hmmmm..var det inte Ni som skulle vinna i ett intelligenstest?
//Annica

Namn: Nils-Erik Thorell
E-Mail: nith@spray.se
Date: Sun Feb 20 12:44:12 2000 212.112.3.131
Kommentar...
Jag tycker inte Ni skall uttala Er förnedrande om pappor och FRIS. När Ni använder ord som ".....Ni inte förstår ..." kan jag inte annat än dra på smilbanden. Man skall inte kasta sten när man sitter i glashus, heter det. Jag är helt övertygad om att Vi skulle utklassa Er i ett rena intelligenstest. Måhända det är mer politiskt korrekt att smutskasta pappor, men det innebär inte att Ni nödvändigtvis har rätt eller att Ni "förstår" problemen bättre. När en kvinna blir med barn, får hon automatiskt ett ointagligt maktövertag över pappan och det spelar ingen om hon *** är i huvudet, hon har ändå alltid "rätt", åtminstone i myndigheternas ögon.

Jag trodde inte att det var frågan om vem eller vilka som var intelligentast utan mer om hur vi tillsammans på bästa sätt kan arbeta för barnens bästa. Det gör inte ni just nu med tanke på hur ni betett er på Fågel Fenixs anslagstavla. Tyvärr!
//Annica

Namn: Christina Wallsten
E-Mail: cicki@tjohoo.se
Date: Sun Feb 20 12:39:03 2000 195.100.174.34
Kommentar...
Jag tycker ni ska sluta kritisera andra, bara för att de råkar tycka att mammor och pappor är lika viktiga för barnen. Det är fult och oseriöst. Usch.

Jag tror du har missat något viktigt i debatten. Det är inte föreningen i sig utan föreningens representanters uppträdande som är under *luppen*
//Annica

Namn: Bengt
E-Mail: bengt@bronner.net
Date: Sat Feb 19 14:19:54 2000 193.15.226.233
Kommentar...
Ja jäklar ja...tänkte inte på det... ;-) Hur kunde jag missa att man måste vara politiker med ibyggd immunitet?... /Bengt - aka privatperson ;-)

;-)
//Annica

Namn: Katinka
E-Mail: katinka@lofquist.com
Date: Sat Feb 19 14:14:13 2000 193.150.209.58
Kommentar...
Men Bengt, du inbillar dig väl inte att vi vanliga dödliga, dvs icke-politiker skulle ha samma rättskydd ? :) Men vvisst, jag skulle med din uträkning kunna lyfta över allt som rör FRIS till katinka.com. Förutsättningsvis att vi har samma rättskydd, men tillåt mig tvivla mycket *ler* // Katinka
Namn: Bengt
E-Mail: bengt@broner.net
Date: Sat Feb 19 12:32:29 2000 193.15.226.233
Kommentar...
S-kvinnorna har ju på sin site visat att man inte behöver ange rätt titlar och att man får rum med lite missfirmelse. Dessutom har du ju skapat din webplats före 24 oktober 1998. Slutligen nämner du namn i löpande text, så jag drar slutsaten att du inte behöver bry dig... Ha det bra! /Bengt
Tillbaks