Tillbaks
Namn: |
Marz |
E-Mail: |
- |
Date: |
Mon Sep 27 19:04:34 1999 212.151.240.57 |
Kommentar... Kan förstå att man inte vill ha de i huset och så... Blev ändå upprörd när jag såg dagens bild, eftersom jag har själv har haft en liten gnagare (hamster) som husdjur. Nu är det ju skillnad på husdjur och ovälkommna "skadedjur" :), men ändå...
Visst är de söta - men ack så skadliga inomhus.
//Annica
|
Namn: |
Helene Karlsson |
E-Mail: |
hepsibal@swipnet.se |
Date: |
Thu Sep 23 03:59:14 1999 212.151.63.53 |
Kommentar... Hej! Nu blev jag faktsikt lite besviken och detta över följande rader som stod att läsa i din dagbok häromdagen "Givetvis gäller detta alla religiösa fanatiker, islamistiska fundamentalister och muslimer ja - you name it."Är inte det att vara ganska inskränkt och ha förutfattade meningar. Du tar upp religiösa men inriktar dig på muslimer och islam. Jag påstår inbte att Islam är en fulländad religion, själv är jag ateist, men skall man nu nämna religioner skall man inte begärnsa sig till att bar nämna religiösa i allmänhet och muslimer i synnerhet. Tycker att du borde ta reda på lite mer fakta innan du skriver sådana saker. Iofs är, det din sagbok men många läser den och påverkas också till att bidraga till fördommarna. Islam är varken mer eller mindre fel/rätt än någon annan religion. Orsaken till denna skräck torde sig komma av alla propaganda samt att folk skriver om denna religion i nedsättande ordalag.Jag vet att jag är gnällig men ibland måste man få ryta till även om man inte heter Tiger ;-) Ha det bra och lycka till med din hemsida.Vill du besöka min så är adressen http://come.to/hepsibal/Du är välkommen att kritisera eller kommentera vad jag skrivir. Diskussioner är bra i alla det slag.mvh/Helene
Jag tror inte du läste ordentligt - religiösa fanatiker *you name it* av alla sorter - däremot inte sagt att alla är det.
//Annica
|
Namn: |
Rolf Green |
E-Mail: |
rolf.green@telia.com |
Date: |
Wed Sep 22 21:34:27 1999 62.20.215.225 |
Kommentar... Visst skriver tidningarna även om kända män som varit rattfulla.
Jovisst gör de det - men aldrig lägger de till Manlig före.
//Annica
|
Namn: |
Salve |
E-Mail: |
salve@home.se |
Date: |
Sun Sep 19 22:59:46 1999 212.151.36.140 |
Kommentar... Några hittar kanske til guiden, men inte SÅ många.Hur skulle JAG veta att jag hittade en aktiv länk på ditt namn?!De hade väl kunnas markerat den fet/...Klent av Telia.
Håller med, länkarna var svåra att hitta.
//Annica
|
Namn: |
maria |
E-Mail: |
obenaj@hotmail.com |
Date: |
Sun Sep 19 10:39:24 1999 195.163.244.37 |
Kommentar... din sida fortsätter att vara lika super som vanligt!!*kram*
Tack :).
//Annica
|
Namn: |
Tobbe |
E-Mail: |
tora5091@hem3.passagen.se |
Date: |
Fri Sep 17 09:43:00 1999 138.106.11.102 |
Kommentar... "men jag vet ju att jag har rätt." Tvivlar jag inte en sekund på! Det brukar du ha! Det är motvinden som får draken att lyfta! Ha en bra dag!
Du är rar och du har rätt :).
//Annica
|
Namn: |
Katta |
E-Mail: |
katta@swipnet.se |
Date: |
Mon Sep 13 23:39:26 1999 212.151.234.37 |
Kommentar... Men visst är det väl så att Landover baptist siten är parodi...det är väl "skoj"....?!?Det var vad jag kom fram till efter att surfat runt där ett tag
|
Namn: |
Klas Johansson |
E-Mail: |
kolas@telia.com |
Date: |
Sun Sep 12 01:29:25 1999 194.236.213.180 |
Kommentar... Jag trodde det var lurigare att göra hemsidor med lager än vad det verkar när jag läste din HTML-Guide innan idag...så nu skall jag nog sätta igång å lära mig,... tack för din guide..
Det är inte så svårt om man tar lite enklare saker i början. Lycka till!
//Annica
|
Namn: |
Marz |
E-Mail: |
marzgoddezz@hotmail.com |
Date: |
Sat Sep 11 09:25:59 1999 212.151.175.44 |
Kommentar... oj oj......De tycker att leksaken är det snuskiga och farliga. Men med en sån fantasi som de själva verkar ha, vad är inte snuskigt i deras ögon???? Leksaken ställde väl inte till med mest, utan dessa så "omtänksamma" föräldrar. Fattar noll....Inget hade ju säkert hänt om det inte var för föräldrarnas egna konstiga föreställningar...!
|
Namn: |
Lennart |
E-Mail: |
flaskpost@spray.se |
Date: |
Fri Sep 10 16:00:47 1999 195.163.74.214 |
Kommentar... Hej Annica !Måste ta och skriva ett par ord till "nätgurun" ;0) Hoppas att du inte slutar med att skriva dagbok som du funderade på ! Jag brukar läsa dagböcker på morronen innan jag går till jobbet, och då är det trevligt att läsa din, som du då redan har hunnit att uppdatera för det mesta./Hälsningar Lennart
Njae - nätguru :) är kanske fel uttryck. Kul att du gillar min dagbok och jag tänker inte sluta, än iaf :).
//Annica
|
Namn: |
Salve |
E-Mail: |
Salve@home.se |
Date: |
Tue Sep 7 07:20:35 1999 212.151.235.149 |
Kommentar... > Igår tackade jag nej till ett månatligt tillskott i kassan på brutto 8000. Varför? Jag är en principmänniska :). Hmm... Då skall det var mkt till Princip?! Eller var lika jobb lika lön som var principen?! ;)
|
Namn: |
Anna |
E-Mail: |
fnisslisa@rocketmail.com |
Date: |
Mon Sep 6 13:49:04 1999 212.151.164.31 |
Kommentar... Så vansinnigt snyggt och trevligt.. Hit kommer man ofta och tittar... Besök gärna min hemsida och titta lite du oxå... hem2.passagen.se/fnissa/Anna
|
Namn: |
Salve |
E-Mail: |
Salve@home.se |
Date: |
Fri Sep 3 02:38:50 1999 212.151.231.224 |
Kommentar... Så var man här igen... Måste säga att du hade valt et snyggt typsnittpå tiger.nu. Tror jag hade det förut ;) Det slår mig snabbt igen att "det är först när spiltan är tom, som man saknar hästen". Ibland önskar jag att folk skulle få göra vad de ville,fast de kanske inte skulle fungera i realiteten.Säger till när nya sidan är klar (gospel.nu)
Gör det! Maila när den är klar!
//Annica
|
Namn: |
MAJA |
E-Mail: |
maja@bitnet.net |
Date: |
Fri Sep 3 01:42:35 1999 194.18.134.100 |
Kommentar... Toppensida ju!! Tänk att du tagit dig så mycket tid till att undervisa oss andra "nötter"! ;o)Spännande även att kika lite mer vem "människan" är bakom namnet som jag har hört så många gånger... har kollat på dina foton och läst din dagbok. Tycker om ditt sätt att skriva! :o) Du är värd alla positiva ord jag har hört om dig! Lycka till i fortsättningen! *kram*
Tack - suger i mig berömmet och bugar och bockar!
//Annica
|
Namn: |
Katarina |
E-Mail: |
wolffram@swipnet.se |
Date: |
Thu Sep 2 12:47:22 1999 193.181.57.1 |
Kommentar... Hej Annica! Flugan på www.atiger.nu är för läcker! Jag kommer att gå tillbaka dit när jag behöver bli glad! :-)
Kul att höra! :-)
//Annica
|
Namn: |
Marz....igen |
E-Mail: |
marzgoddezz@hotmail.com |
Date: |
Mon Aug 30 17:57:52 1999 212.151.239.241 |
Kommentar... Det skulle va naturen i så fall >:)Men ingen annan filur ska komma och säga vad som är och inte är; naturligt.
|
Namn: |
Marz |
E-Mail: |
marzgoddezz@hotmail.com |
Date: |
Sun Aug 29 17:22:46 1999 212.151.166.54 |
Kommentar... Mot naturen...det är ju bara rent strunt. I alla tider har väl folk av samma kön varit mer eller mindre dragna till varandra då och då. Bara att förut var förtrycket större, och alltsammans skulle tigas ner. Det är allt. Homosexualitet är inget nytt och absolut inget "onaturligt". Vem fan bestämmer vad som är naturligt *fnys*???
Antar att det är något påfund av de rabiat religiösa för att hålla massorna i skick :). Skämt åsido - vem besstämmer vad som är naturligt - naturen givetvis.
//Annica
|
Namn: |
Jonas |
E-Mail: |
web.jonas@telia.com |
Date: |
Sat Aug 28 10:46:34 1999 62.20.176.243 |
Kommentar... Enligt Socialstyrelsen dör inte alla. I deras donationsbroschyr heter det "om" du dör... och inte "när" du dör. //jontas
Fin omskrivning :), om du dör!
//Annica
|
Namn: |
Tiina |
E-Mail: |
telluslove@hotmail.com |
Date: |
Fri Aug 27 16:28:58 1999 195.67.198.243 |
Kommentar... "Någon längre ner...", det är ju jag ;)
Jag har läst om din bror Annica. Tragiskt. Vet inte vad jag ska säga. Jag funderar desto mer. Tråkigt att det ska behöva bli sådär. Det händer allt för ofta tyvärr.
Det tråkiga är att det händer ofta och många - så onödigt.
//Annica
|
Namn: |
Sussi |
E-Mail: |
hassuss@algonet.se |
Date: |
Fri Aug 27 14:50:01 1999 195.163.202.59 |
Kommentar... Såg att någon längre ner på sidan funderade över uttrycket "vakna med en tiger"... Vet inte om det här är rätt, men ett tag hade jag den beskrivningen av din sida, Annica, i min port, http://www.algonet.se/~hassuss/port.html. Tjing!
:-) - du har myntat ett uttryck tror jag.
//Annica
|
Namn: |
Ulrika |
E-Mail: |
rosentaggen@home.se |
Date: |
Thu Aug 26 19:38:43 1999 212.151.37.66 |
Kommentar... Klart du ska ha åsikter Annica!
Det är ju därför jag läser din dagbok. =)
Läste föresten en krönika i Aftonbladet i dag, om just
Cypernhistorien. Vem är mest skyldig? Killarna,
eller kanske föräldrarna...?
En tanke jag gillade att fundera en sväng runt i alla fall!
//Ulrika
:) - må gott!
//Annica
|
Namn: |
Claes Reuterwall |
E-Mail: |
claes...........r@swipnet.se |
Date: |
Thu Aug 26 18:37:50 1999 212.151.173.104 |
Kommentar... Jisses....är din dagbok så till åren..hmmm skulle man kunna få rabatt av Telia att läsa den tro? :-)
|
Namn: |
Martin |
E-Mail: |
martin72@hotmail |
Date: |
Thu Aug 26 16:08:58 1999 62.20.194.200 |
Kommentar... Hej Annica Tiger!
Men anledning av dina funderingar på värdering av internetbolag vill jag säga följande: Det tog tolv år för Tetrapac och miljoners miljoner i utvecklingskostnader innan de tjänade en enda krona.
Jag har svårt att dra en parallell mellan Tetrapak och en deo-firma som sysslar med webben?
//Annica
|
Namn: |
Ulrika |
E-Mail: |
rosentagen@home.se |
Date: |
Thu Aug 26 08:26:02 1999 130.244.55.130 |
Kommentar...
På denna adress kan man läsa en av de svenska killarnas syn på hela våldtäktshistorien.
Kanske är det han som fabulerar, kanske är det tjejen, eller så
fabulerar de lite var.
Hur som hellst så har jag inte pratat med någon av dem, och tänker följdaktligen inte döma någon av dem...
/Ulrika
Vore ju tråkigt om man inte kunde få ha åsikter om saker/människor/beteenden bara för att man inte träffat/talat med dem personligen :). Då skulle det inte bli mycket skrivet i denna dagbok.
Läste texten (länkade den) och jag ställer mig lite tvivlande till hans version. Jag kan tänka mig att sanningen ligger någonstans mittemellan dem man hört. Men det
gör inte själva företeelsen mindre/bättre. Faktum kvarstår och det var detta jag kritiserade - Sup tjejen full och gör vad fan du vill med henne, hon får skylla sig
själv hur som haver.-attidyden hos rättsväsendet på Cypern. Vad som hände på rummet kanske kommer att uppdagas nu då det talas om att det ska upp i svensk rätt. Är det så att de är skyldiga bör de få en *näsbränna* i form av samhällstjänst eller liknande bara för att påvisa att det de gjorde inte alls stämmer överens med hur vi ska uppföra oss mot varandra i samhället.
//Annica
|
Namn: |
Bengt |
E-Mail: |
bengt@bronner.net |
Date: |
Tue Aug 24 16:37:45 1999 212.116.65.211 |
Kommentar... Hmm, undrar lite stilla om tjejen inte blivit våldtagen om hon varit ett par år äldre...eller om killarna låtit bli...? Utgången av rättegången har gått mig förbi ända tills nu och just nu ställer jag mig bara frågande...vaddå, vad och varför?
Ha´re bra! :-)
/Bengt - surfar hem nu
Surfa hem? Gick det bra :)?
//Annica
|
Namn: |
EvaP |
E-Mail: |
evape@hem.passagen.se |
Date: |
Tue Aug 24 16:03:19 1999 164.9.107.165 |
Kommentar... Jag läser din reload, och sedan surfar jag vidare från den. Är allt för lat för att lägga upp en egen "surfdagboklista". Kram från mig till dig.
*kram tillbax*
//Annica
|
Namn: |
Marz |
E-Mail: |
marzgoddezz@hotmail.com |
Date: |
Mon Aug 23 17:12:37 1999 212.151.167.197 |
Kommentar... Reagerade också på rättegången och orättvisan. Nån inblandad hade sagt att; "Flickan gjorde sig sårbar genom att bli full". Alltså, hon får ta en del av ansvaret. Om "pojkarna" sägs det att; "De var unga och FULLA". Alltså, de var fulla och får därför mindre del av ansvaret. Hur hänger det här ihop?????! Flickan var full, hon blir ansvarig. Pojkarna var fulla: De blir genast "mindre ansvariga" för vad som hände. Hallå, ser nån annan nåt som inte stämmer här?? Dessutom kan man ju bli något trött på uttrycket; "Det var några pojkars lek som urartade" (!). När ska nån börja ta ansvar för någonting? Visst tycker jag synd om flickan, och detta är djupt orättvist, men jag tror inte att det räcker med böter för att de här pojkarna inte ska göra om det igen. ge de nån slags vård och låt böterna ÅTMINSTONE gå till flickan!
Mycket bra uttryckt! Det är upprörande hur det hela utvecklade sig - jag trodde faktiskt att killarna skulle få en ordenlig näsbränna.
//Annica
|
Namn: |
Maria |
E-Mail: |
Maria.Liljeholm@yesbox.net |
Date: |
Mon Aug 23 12:31:53 1999 192.36.190.2 |
Kommentar... Hur kan föräldrar vara så ansvars-
lösa att de skickar en 16-åring
ensam utomlands? Själv var jag åt-
minstone myndig...
Jag tror att det beror mycket på mognad, en del kanske ska stanna hemma och till syvende och sist är det vi vuxna föräldrar som måste ta ansvaret och avgöra.
//Annica
|
Namn: |
Tiina |
E-Mail: |
telluslove@hotmail.com |
Date: |
Mon Aug 23 08:42:07 1999 195.67.198.243 |
Kommentar... God morgon på dig Annica. Jag har läst uttrycket "vaknar med en tiger varje morgon" någonstans. Det stämmer på mig ;)
Ha en bra dag!
Hoppas din dag var lika bra! Jag har aldrig hört det uttrycket? En svensk tiger och en tiger i tanken har jag dock hört.
//Annica
|
Namn: |
Marz |
E-Mail: |
marzgoddezz@hotmail.com |
Date: |
Sun Aug 22 15:23:41 1999 212.151.165.144 |
Kommentar... Jag försöker läsa din dagbok så ofta som möjligt. Och eftersom jag är mer eller mindre "nätberoende" :) så blir det ungefär varje dag. Jag beundrar ditt sätt att skriva, sidans uppbyggnad, och tror mig hålla med dig i en del saker. ^-^ Hoppas du fortsätter att skriva dagbok!
Jodå - än lägger inte kärringen av :-).
//Annica
|
Namn: |
Ulrika |
E-Mail: |
rosentaggen@home.se |
Date: |
Sun Aug 22 11:08:57 1999 130.244.247.240 |
Kommentar... Jag finns med. Läser din dagbok nästan varje dag. Drivkraften är du. Eller snarare ditt sätt att skriva, roligt, eftertänksamt, berörande. Och att du skriver varje dag.
//Ulrika
Jag kan se hos många att dagboksskrivande stagnerat, men än försöker jag skriva iaf lite varje dag.
//Annica
|
Namn: |
Josse/Josefina |
E-Mail: |
josefina@akb.se |
Date: |
Sun Aug 22 08:07:15 1999 193.15.176.24 |
Kommentar... Grattis till jubileet. Ordet NYTER har jag inga problem med - visste att det existerade. Här kommer svar på dina frågor: "Vilka är ni?" Lite svårt att förklara här, titta på min hemsida: http://www.akb.se/josefina/
"Vad gör ni här?" Läser din dagbok.
"Finns ni på riktigt?" Jag finns i allra högsta grad. Både på nätet och IRL.
"Drivkraft att ta sig hit?" För att du skriver rivigt, har åsikter, vågar, har en kommunikation med läsaren.
"Regelbundet?" Ja.
Ha en skön söndag! Mvh Josse.
Hoppas din söndag var lika skön :).
//Annica
|
Namn: |
Maria Liljeholm |
E-Mail: |
Maria.Liljeholm@yesbox.net |
Date: |
Fri Aug 20 16:13:35 1999 192.36.190.2 |
Kommentar... Själv jobbar jag som konsult inom
Olsten. Deras policy är officellt
att aldrig bära jeans på de olika
uppdragen. Men man får ta sedan dit
man kommer. Hoppas de inte skickar
mig till någon bank.....
Man får väga för- och nackdelar. Jobb är jobb, men jag själv skulle ha svårt att anpassa mig inför en strikt *dresscode*
//Annica
|
Namn: |
Marz |
E-Mail: |
marzgoddezz@hotmail.com |
Date: |
Fri Aug 20 09:44:53 1999 212.151.253.14 |
Kommentar... usch och fy........ja, det är ju svårt att inte bli sur när man läser de där "reglerna"! Fast faktiskt har de nog gjort lite framsetg sen ännu längre tillbaks....? Förr tror jag inte ens att man fick bära glasögon som flygvärdinna....*ironiskt leende*.
Hursomhelst, i förrgår såg jag ett otroligt upprörande program om kvinnor i Pakistan. Där kan man snacka om kvinnoförtryck. Och allt enligt "lagen". Såg tex en sextonårig flicka som blivit dränkt i fotogen av sina manliga släktingar och sen tände de helt enkelt på. Självklart fanns det inget uppenbart skäl till det förutom nåt suddigt om att "familjens ära" skulle skyddas. Kanske hade hon glömt att slå ner blicken när en man kom förbi? Kanske hade hon råkat lätta lite på slöjorna när det var varmt? Eller hade hon kanske tillochmed protesterat mot sina föräldrars val av man?? Ja, vem vet. Inget annat än sjukt är det i alla fall. Dessutom blir kvinnorna intalade att de skyddas av sina män och ska vara glada för det! Jag är i alla fall glad att min bror aldrig skulle mörda mig och sen gå runt och vara stolt över det.
Att döda för att rädda familjeäran - jo det är sorgligt. Kvinnorna är inte mycket värda. Och - hur i helvete kan en mans ära bli solkad av vad en annan man gör mot en av hans släktingar, för det är ofta det som det handlar om. Rena våldtäkter anses ändå vara kvinnans fel och hon ska dödas.
//Annica
|
Namn: |
Fredrike |
E-Mail: |
fredrike@onyx.nu |
Date: |
Wed Aug 18 09:26:47 1999 193.12.148.3 |
Kommentar... Man orkar inte ta till sig allt! Idag får vi information om varenda konflikt, varenda tragisk händelse, allt allt allt! Det finns ingen möjlighet att man kan ta till sig allt och ändå förbli frisk i huvudet.Jag förordar varmt ett sticka-huvudet-i-sand-syndrom när det gäller det mesta av hemskheterna. Annars får man bara vidrig ångest för att man inget kan göra åt det. Och man kan ju inte göra något åt allt, utan får välja. Det man inte kan avhjälpa får man kanske skärma av. För att överleva med förnuftet i behåll.
Ett bra råd :), men visst är det svårt att låta bli att engagera sig i vissa saker, vilka i sig kan tyckas irrationellt att bry sig om. Men just hundar berör mig djupt - de såsom barn är så oskyldiga och hjälplösa.
//Annica
|
Namn: |
Josse |
E-Mail: |
josefina@akb.se |
Date: |
Wed Aug 18 08:13:31 1999 193.15.176.24 |
Kommentar... Tror det det viss del del är
nödvändigt att skärma av sig från
allt elände som finns. Annars går
man under. Jag har själv varit en
sån person som INTE skärmade av
mig. Jag tog åt mig som tusan av
all världens tragik, kunde inte gå
förbi en fullgubbe på stan utan
att börja tjuta och vilja ta med
honom hem för att rädda honom.
Kunde inte se reportage på
TV/tidningar om folk/djur som far
illa utan att bli enormt illa
berörd - hela dagen kunde vara
förstörd. Nu för tiden skärmar jag
av mig från fullgubbar och
djurplågeri för att över huvud
taget "överleva". Och nu ska jag
göra mitt bästa för att förtränga
hundhistorien du skrev om idag -
annars kommer jag tänka på vovven
hela dan och deppa ner mig...
Mvh, urkänslig Josse.
Hoppas inte dagen blev förstörd nu. Men du har rätt - man måste nog skärma av sig för att överleva.
//Annica
|
Namn: |
Salve |
E-Mail: |
salve@home.se |
Date: |
Tue Aug 17 22:58:51 1999 212.151.244.184 |
Kommentar... "Jag tycker själv att jag hör sämre
ju äldre jag blir, mer då att brus
och sorl dämpar hörseln - på krogen
eller på restaurang har jag svårt
att orka/höra/hänga med i samtalet
om det är för mycket"
Du får inte bli som min farmor, som
inte använder hörapparat för att
det rasslar SÅ mkt när hon går i
gruset :)
ljud runt omkring. Det är iofs
skönt att sitta i sin egen lilla
värld och filosofera :)
Lovar - jag ska ha hörselapparaten påslagen :-)
//Annica
|
Namn: |
Jonas |
E-Mail: |
web.jonas@telia.com |
Date: |
Mon Aug 16 10:10:00 1999 62.20.176.243 |
Kommentar... Så sant som det är sagt gällande
dagboksskrivandet. Antalet läsare
har ingen betydelse. För det
första måste det vara för ens egen
skull man skriver. Har man sedan
en läsare, så är det bara kul. Får
man sedan lite feed-back så är det
också lite uppmuntran. Men man
skulle när som helst bara kunna
lägga av med skrivandet/läsandet
av dagböcker. Ledan man ibland
känner beror väl på att det ibland
känns som ett tvång. Grattis till
det snart tvååriga jubileet!
Som med allt :9 - det är inte storleken/kvantiteten som är avgörande!
//Annica
|
Namn: |
Tiina |
E-Mail: |
telluslove@hotmail.com |
Date: |
Sat Aug 7 17:19:35 1999 195.67.198.243 |
Kommentar... Det känns dubbelsorgset idag.=(
Stones har aldrig gjort sig kända för djuplodande lyrik, men de rader jag hade i reloaden är så fina och så skenbart enkla men sååååå sanna.
//Annica
|
Namn: |
eira |
E-Mail: |
eira@telia.com |
Date: |
Fri Aug 6 22:00:17 1999 195.67.224.197 |
Kommentar... Hejsan!!
Dagens bild vore väl nya frisyren??
eller...?
Kanske kommer - när jag vant mig.
//Annica
|
Namn: |
Jonas |
E-Mail: |
|
Date: |
Fri Aug 6 14:41:29 1999 62.20.176.243 |
Kommentar... Frisörer har ångervecka om man är
missnöjd. Det framhåller de varje
gång jag är hos dem. Förstår inte
vad det är jag ska ångra. Att
arvsanlaget gör att jag börjat
tappa hår?auml;r jag ska ångra. Att
arvsanlaget gör att jag börjat
tappa hår? Ja,ja... Intalar mig
att det är sexigt med skalliga
män. Lever på hoppet... :-)
Det stämmer, de är sexigare :)))
//Annica
|
Namn: |
Josse |
E-Mail: |
josefina@akb.se |
Date: |
Thu Aug 5 12:58:46 1999 193.15.176.24 |
Kommentar... På tal om saker med
vaniljdoft/smak...Wunderbaum med
vaniljdoft är för mig 1988 i
Burträsk. Jag gick på folkhögskola
där, och min kompis hade en Bubbla
(Folkvagn) med en vaniljgran i. Vi
pluttrade omkring i hennes Bubbla
med vaniljdoft och gjorde
Buträskkvällarna osäkra. Dessutom
drack vi te med vaniljsmak!
Gott...Vaniljhälsningar Josse.
Vanilj-te helt ok men inte gran ?-)
//Annica
|
Namn: |
Eva-Lena B |
E-Mail: |
eva-lena@geocities.com |
Date: |
Tue Aug 3 23:16:54 1999 195.100.252.145 |
Kommentar... Bra skrivet om de som inte klarar att bo själva! Sådär har även många gamla senildementa det, har jag förstått (dottern har sommarjobbat i hemtjänsten nu, och där hade en gammal senildement kvinna välkomnat dem med bajskorvar i händerna t.ex), men de får bara lite hastig hemhjälp av unga flickor. Hörde i veckan om en tant som håller på att trycka in ögat på sin hund hela tiden (hon känner sig tvungen) och håller den instängd i sin garderob under långa tider! Ingen verkar göra något akut (de ringer runt och ser om en släkting kan ta hunden) - jag måste försöka ta reda på hur det går med det där!
Trodde aldrig att gamla skulle få leva på det viset, de borde ju tas om hand på ett servicehem!
Det stämmer, de äldre kan ha lika svårt att ta vara på sig som de psykiskt sjuka - ofta blir den en kombination. Stackars hund - gosh - vad gör man i ett sådant läge? Jag skulle tagit hunden ifrån henne. Visst är det bra med sällskapshundar för gamla - men de måste ha rätt till ett bra liv - ja både hund och gamla.
//Annica
|
Namn: |
Bengt |
E-Mail: |
bengt@bronner.net |
Date: |
Thu Jul 29 07:56:19 1999 212.116.65.233 |
Kommentar... Ähhh! Ge folk den respons de förtjänar! Lägg ner den energi du tycker det är värt för att du själv skall känna glädje. Varken mer eller mindre... Ge helt enkelt lika mycket som du får - då blir det bra balans ;-) -Förresten vaniljdoft?! Finns det nånt vidrigare än Wunderbaum med vaniljdoft i bilen??? *ryser* Nåja, ha det bra - det har nog jag! :-)
Ryser - hatar granar i bilar, med eller utan vaniljdoft. Sköt om dig Bengt! Kör inte vilse :))).
//Annica
|
Namn: |
Fredrike |
E-Mail: |
fredrike@onyx.nu |
Date: |
Sun Jul 25 12:23:52 1999 193.150.252.54 |
Kommentar... Aaah! Sköljmedel med vaniljdoft! Vilket märke? Jag älskar vaniljdoft! :-)
Softlan! :)
//Annica
|
Namn: |
Ulrika |
E-Mail: |
rosentaggen@home.se |
Date: |
Sat Jul 24 10:25:45 1999 130.244.83.224 |
Kommentar... Ibland funderar jag på om hela världen är galen, eller om det bara är jag... (Appropå suportroblemen)
Jag gissar på en bra blandning :) - alla är lika galna eller kloka - välj! Må gott!
//Annica
|
Namn: |
Annica |
E-Mail: |
atiger@swipnet.se |
Date: |
Wed Jul 21 05:14:31 1999 130.244.173.26 |
Kommentar... Dags att vända blad :). Bli inte avskräckt av att kommentarsboken är så tom, läs gamla via länkarna - Läsa gamla kommentarer! -1- -2-
|
|