Tillbaks

Namn: Jontas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Wed May 30 10:48:08 2001 194.237.158.235
Kommentar...
"En man är vad han vet." Oj. Det var ju inte mycket. *ler* Jag hoppas du finns med på nästa dagboksträff. Du nämns alltid eftersom du fått oss alla att börja skriva dagbok på nätet. //jontas

Men varför ha nästa träff i Göteborg :-), det lät låååååångt bort för en vilsen stockholmare.
//Annica

Namn: LiS
E-Mail: lenalag@hem.passagen.se
Date: Sun May 27 16:33:00 2001 195.198.196.190
Kommentar...
Hejsan Annika.... Grattis på morsdag, såg att du blev mamma till 12 st sist ;)......Har fått mail ang min senaste uppdatering och blev kallad rasist... Är jag det? // LiS.....http://w1.421.telia.com/~u42107659/klotter.html

En riktig hönsmamma. Det där med rasist, ta det med ro. Det ni gått igenom sätter sina spår, men jag tror nog att det så småningom lättar.
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Tue May 22 16:47:28 2001 212.151.164.228
Kommentar...
Ville bara höra hur din redovisning gick *nyfiken*

Den gick mycket bra! Det var uppfriskande att få *normala* människors reaktioner på fenomenet.
//Annica

Namn: Eva
E-Mail: svj937t@tninet.se
Date: Mon May 21 09:19:41 2001 195.100.248.155
Kommentar...
Lycka till idag, finns det ngn möjlighet att läsa vad du kommit fram till när det gäller mansrörelsen. Eva

Jag kanske lägger ut specialarbetet bakom lösenordskydd. Jag mailar i så fall.
//Annica

Namn: Krister
E-Mail: http://www.kristerlevander.f2s.com
Date: Sun May 20 17:36:43 2001 195.100.25.137
Kommentar...
Såg reprisen på programet om proggen. Vilken fantastisk tid! Känner mig som en förlorad åttiotalsgeneration, hoppas att dagens aktionsgrupper håller i sig...

Punken och HipHop är exempel på efterföljare av proggen. Men tyvärr verkar de inte ha samma engagemang? Vi ville så mycket och försökte verkligen så mycket vi bara kunde. Jag tror att många av oss blev iaf bättre människor av att ha varit med i proggrörelsen. Där startade iaf mitt sociala patos och min insikt i hur ojämlika vi är.
//Annica

Namn: Lisa
E-Mail: greeendot@hotmail.com
Date: Sat May 19 12:48:39 2001 212.181.69.157
Kommentar...
Jag kan bara hålla med r2! Men du kan skatta dig lycklig r2 att det inte var värre än så. För mig gick det riktigt illa. Hamnade faktiskt på akuten i torsdags (japp, alldeles sant!). 13 timmar senare var jag därifrån, och allt berodde givetvis på denna reload som jag läste i torsdags förmiddag. Nu trotsar jag döden genom att surfa hit igen... dessa sidor måste ju vara förhäxade! ;-)

13 timmar! Jag måste vara en hejdundrande succé :), om man vill offra så mycket för att läsa vad jag skriver.
//Annica

Namn: r2
E-Mail: r2gbg@home.se
Date: Sat May 19 11:52:53 2001 194.236.55.2
Kommentar...
Jag vet med bestämdhet att man får virus genom att surfa på dina webbsidor, Annica. När jag var här i måndags fick jag ont i stortån. I tisdags fick jag huvudvärk två timmar efter att ha läst din dagbok. På onsdagen klöste katten mig och det tyder på att du – genom datorn - indoktrinerat kisse till att vara ond mot mig. På torsdagen blev det tvärstopp i min dammsugare. I fredags somnade jag mitt under en föreläsning, en timme efter att ha besökt din sajt. Idag nös jag så fort jag kom hit… Jag vet minsann hur det ligger till… ;) *pussar o kramar* /arto - angripen

*vrider mig i skratt*
//Annica

Namn: Eva_marie
E-Mail: svj937t@tninet.se
Date: Fri May 18 23:50:30 2001 195.100.4.183
Kommentar...
Håller med dig Kjelle, undrar bara vad den pappan får för påhopp. Jisses att gå ut och erkänna att man varit "bitter". All eloge. Det verkar vara en seriös förening.
Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Fri May 18 14:09:16 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Kolla Metro idag.... En ganska intressant artikel om frånskilda pappor, faktiskt i en riktigt vettigt variant....

Den var intressant. Den borde fler läsa *pekar med hela handen åt somliga*!
//Annica

Namn: Eva_marie
E-Mail: svj937t@tninet
Date: Fri May 18 09:15:06 2001 195.100.4.165
Kommentar...
Till Marie Nu är det äntligen på gång med en hearing ang konsekvenserna av förändringarna i fb den 1/10-98. FÖRHOPPNINGSVIS leder den till att den ses över och skrivs om helt och hållet.

Håll tummarna!
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Wed May 16 23:58:01 2001 212.151.174.115
Kommentar...
Idag skriver du om rapporten angående kvinnomisshandel som offentliggjorts. Du skriver också om barnens som förmodligen får bevittna detta. I en annan undersökning som gjorts av familjer där kvinnomisshandel förekommit finns något som pekar på att barnen inte bara tvingas bevittna vad som händer, nej det är värre än så... Om jag inte minns fel var det så att i över hälften (60% ???) så var även barnen i dessa familjer utsatta för misshandel och/eller övergrepp av sin far! Det gör, tycker jag, att man snarast borde uppmärksamma, i Sverige, hur barnen har det i dessa familjer och efter, förhoppningsvis, en separation. Hur mår barnen egentligen? Vad har de fått se och höra och framförallt vad har de själva fått uppleva??? Finns det någon risk att detta kommer att fortsätta vid umgänge med fadern som misshandlat deras mamma? Jag tycker att barnen glöms bort allt för ofta och tycker själv att detta faktiskt är värre för barnen som drabbas än kvinnan ifråga. Naturligvis mår barnen även mycket dåligt av att se sin mor misshandlas och kränkas och även av att se sin far utföra sådana handlingar _men_ det är än mer alarmerande att över hälften av barnen själva riskerar att utsättas för misshandel och/eller sexuella övergrepp. För mig är det helt obegripligt att man inte tar detta på allvar och inte, som nu, tilldömer vårdand och umgänge med en slags löpande-band-princip utan att ens tänka på vilka konsekvenser detta kan få för barnen som faktiskt, enligt vår Svenska lag, har rätt att få sitt eget bästa tillgodosett... Hur kan det komma sig då att barnen inte ens tillfrågas, att socialtjänsten och de rättsliga instanserna många gånger struntar fullkomligt i barnpsykologers farhågor? Hur kan det komma sig att socialtjänstemän, lagmän och nämndemän anser sig ha större barn- och barnpsykologisk-kompetens än barnpsykiatrin? Om inte man litar till det barnpsykiatrin kommer fram och inte lyssnar till barnets egen vilja, hur skall man då någonsin kunna utröna vad som _egentligen_ är _barnets bästa_??? Vem ska då avgöra det? En familjerättsdam/herre som varit hem och tittat om man har fina tapeter och vem som är bäst på att ljuga eller en lagman som träffat föräldrarna i rättssalen några timmar? Vuxna klarar av att spela upp en teater under dessa korta stunder självklart. Då gäller det alltså att ha mest rävar bakom örat och skådespelartalang. Men barnen då? Sitter de och ljuger om vad de vill? Framställer de en spelad ångest inför barnpsykolog? Har barn inte rätt att ha en egen vilja, ett eget känsloliv? Varför, varför, varför glöms barnen bort hela tiden....

Du skriver alltid så klokt Marie!
//Annica

Namn: Micke
E-Mail: mikael.olsson@gmx.net
Date: Tue May 15 08:01:18 2001 193.41.170.225
Kommentar...
Är du säker på att det är en man som gjort anmälan? :) Fast på tal om puckade anmälningar -> http://www.expressen.se/article.asp?id=67477 /Micke

Jag håller med! Den var fånig! Ja, i staterna kan man stämma skjortan av vem som helst för vad som helst.
//Annica

Namn: anna
E-Mail: tossmaja@yahoo.se
Date: Fri May 11 11:46:25 2001 213.65.208.243
Kommentar...
Till eva nedan, jag lade bokmärke på namnsidan: http://www.scb.se/befovalfard/sakomraden/namn/namnsok.asp Kram Anna
Namn: Magdalena N
E-Mail: elinier@hem.passagen.se
Date: Fri May 11 11:04:53 2001 213.200.190.250
Kommentar...
Jag måste bara gratulera till de otroligt söta små kycklingarna. De är så söta, så man kan bli knäpp för mindre :) Grattis!

Tack! Tyvärr har en av dem nu dött, den bara tynade bort. Men 11 finns kvar och nu är de inte så gula längre :). Men söta är de.
//Annica

Namn: Mia
E-Mail: mianystrom@hotmail.com
Date: Thu May 10 14:59:29 2001 195.22.90.10
Kommentar...
Nej men Erik då. Bara för att du kanske inte lever i den världen så betyder inte det att det är en fantasivärld. tro mig, blir man slagen så är det mycket verkligt!! Och Annica har ju gång på gång sagt att det finns män av alla sorter. Detta gäler de som inte är bra, utan slår. Tro mig, jag känner män av alla sorter. Både bra och dåliga. Lever jag i en semi-fantasivärld då tycker du? det är klart, tar man åt sig så snabbt kanske det finns en anledning. Känner du dig utpekad?

Det är ett ganska vanligt fenomen att den som borde lyssna håller för öronen. Vem har inte sett apan som både håller för öronen, ögonen och munnen?
//Annica

Namn: Erik
E-Mail: erkaperkason@hotmail.com
Date: Thu May 10 14:47:45 2001 213.64.110.100
Kommentar...
Stackars Tiger. Halkade in på den här hemsidan när jag sökte på html skola. Den var bra, t.o.m riktgt bra. Men resten, det måste vara jobbigt och leva när man hela tiden måste klanka ner på män som om dom vore en massa som alla är stöpta i samma form. Jag har svårt och se hur man kan lägga ner så mycket tid på en massa rabiata uttryck för hur män är.(det kommer säkert något jätte fyndigt svar om att man inte behöver lägga ner någon speciell tid på det för att det är så uppenbart hur män är bla bla .......) Det är i alla fall skönt och se när man surfar runt i dom andra dagböckerna som man kan nå från din sida, att ni har er lilla egna låtsas värld på nätet.

Erik eller vad du nu heter. Egentligen ;). Jag tror att det nog är som Mia säger ovan, lite likt *surt sa räven om rönnbären*. Döm aldrig hunden efter håren. Du har då aldrig sett motsvarande roliga ordvitsar när det gäller kvinnor? Nehejdu! Då tvivlar jag på att du dömer. Det är och har varit min *gimmick* att ha dessa ordvitsar. Läs vad jag skriver om istället för att haka upp dig på just dem. Det jag skriver om är viktigt, oftast :))). Jag och andra Reloaders lever inte i en låtsasvärld. Däremot *speglar* vi den värld som finns, dvs vi skriver om den på nätet.
//Annica

Namn: Eva
E-Mail: svj937t@tninet.se
Date: Tue May 8 19:19:34 2001 195.100.247.167
Kommentar...
Annica, hae du kvar adressen till sidan där man kunde se hur många som hette vad? Eva

Bläddar bakåt, jag minns inte när jag skrev om den sidan.
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Tue May 8 17:11:36 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Angående "kamphundar"; Anskaffas, precis som du säger, som pittförlängare, och som vapen. Kanske är hundägar-körkort nåt som är värt att överväga, om inte annat för att olämpliga hundförare skall kunna ställas till svars på ett riktigt sätt...?

Ingen dum idé alls. Obligatoriska hundkurser, tester av hur förare och hund fungerar och där kan rötäggen beläggas med hundförbud? Fast å andra sidan, vad bryr sig såna typer om vad som är olagligt?
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Thu May 3 18:54:06 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Jag blir så trött. Trött på folk som inte vill se vad som egentligen händr, och väljer att "köpa" åsikter som fakta... NÄR FAAN SKA BARNEN FÅ SIN RÖST HÖRD!!!! Synd att det inte finns en lag mot faktaförvanskning. Och en annan mot oseriösa föreningars påhopp på brottsoffer...

Jag håller med!
//Annica

Namn: Eva-Marie
E-Mail: svj937t@tninet.se
Date: Thu May 3 08:55:25 2001 195.100.248.168
Kommentar...
Helt rätt vad du skriver idag, EMRIS har Lillemor Dahlgrens tal om "umgängessaboterande mammor" på sin hemsida. Det är om kvinnimisshandel i tv 4 ikväll 20.00, ska bli intressant och se om de belyser barnens situation. Ha det bra. Eva-Marie

De som behövde se programmet bytte nog kanal. Det var bra, jag såg det och kommenterade det här i dagboken.
//Annica

Namn: LiS
E-Mail: lenalag@hem.passagen.se
Date: Wed May 2 22:09:33 2001 195.198.196.147
Kommentar...
Killen fortfarande häktad, rättegång på fredag..Håll tummarna, mailar om hur det gick...// LiS
Namn: Siv
E-Mail: sivskatan@hotmail.com
Date: Sun Apr 29 08:25:55 2001 194.18.4.243
Kommentar...
Jag läste lite om matematikern Sonia Kovalevsky för några år sedan, henne gillade inte Strindberg. Det var visst en styggelse när kvinnor var duktiga på matematik (hon hade dessutom den dåliga smaken att också vara duktig på att skriva - surt sa räven, eller?). Den mannen hade problem... han med :)

Hohohaha :). Jadu, Strindberg var nog en riktig juvel han, oxå!
//Annica

Namn: Janne
E-Mail: nejdu@dettörsjaginte
Date: Tue Apr 24 20:32:29 2001 212.151.246.169
Kommentar...
Bra tanke, att utreda tvistande föräldrar istället för barnen.

Ja, det var en tanke jag fick. För jag tror att till syvende och sist är det hos en eller bägge föräldrarna *felet* ligger hos och inte hos barnet. Utreder man föräldrarna i tid behöver det inte gå så långt att barnet far illa. En utopi? En dröm? I alla fall ett konkret förslag.
//Annica

Namn: LiS
E-Mail: lenalag@hem.passagen.se
Date: Mon Apr 23 20:00:20 2001 62.20.173.214
Kommentar...
Tack för dina rader..... Får man lov att vråla högt av (skade-)glädje över att gärningsmannen blev omhäktad och fick sitta i häktet ytterligare en vecka?? Isåfall gör jag det: HUUUUUUUURRAAAAAAAAAAAAA!!! *kram* // LiS

Hör gärna av dig via mail och berätta hur det går.
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Sun Apr 22 10:34:13 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Rädd för kvinnor? Näe, jag jobbar i ett av dom få yrken där man faktiskt inte tar hänsyn till kön utan bara kompetens.... Har jobbat med tjejer i stökiga miljöer, och det funkar alldeless utmärkt! Ibland är det en fördel att vara tjej i mitt jobb, iaf om man ska snacka med en del av klientelet..... Kanske beror det på att tjejen uppfattas som mindre hotande bara för att hon är tjej! Att större delen av chefer i vårt land inte fattar att kvinnor faktiskt gör ett minst lika bra jobb som vi killar, är nog ett tecken på dålig uppfostran och utbildning, inte en brist hos kvinnorörelsen.... Att det finns extremister på båda håll, tycker iaf inte jag ska tas som intäckt för en låg debatt, utan låt dom hållas och skrika, för dom avslöjar sig själva, precis som nassar och "autonoma". Min teori är, att utan det kaos som dom vill ha, försvinner deras makt över anhängarna, och så fort vi svarar och angriper dom, så får dom stöd och hjälp i sin "kamp" för makt.... Makthunger är ett uttryck för ett sug, på precis samma sätt som en missbrukare som inte får sin drog... För makt, i fel händer, är oxå en drog! Det är bara att titta på Kina eller något annat totalitärt land, där "makten" förbjuder allt som uppfattas som ett hot mot dom...

*puss på dig* Kjelle
//Annica

Namn: LiS
E-Mail: lenalag@hem.passagen.se
Date: Sat Apr 21 17:24:07 2001 195.67.156.212
Kommentar...
Man läser överallt om det oprovocerade våldet och tänker och lider med dom drabbade. Man hoppas och tror att det aldrig ska hända en själv eller ens barn. I tisdags hände det som jag trodde inte skulle hända något av mina barn (eller rättare sagt hoppades)... http://tidning.hd.se/19/hd0033.htm Den 18-årige "mannen" är min äldste son..... // LiS

Jag hoppas din son mår bra nu. Det är hemskt när sådant här händer.
//Annica

Namn: anna
E-Mail: tossmaja@yahoo.se
Date: Thu Apr 19 00:56:02 2001 213.65.208.243
Kommentar...
Appropå Moa så hoppas jag fortfarande på en repris av SVT:s drama om Moa och hennes liv med Harry Martinsson med Gunilla Nyroos som Moa (tror jag). Jag var för liten för att se den i sin helhet när den gick första gången... Hennes böcker är iaf enormt bra!

Jag missade serien och jag håller med dig om att det vore kul om de sände den igen.
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Tue Apr 17 17:34:38 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Om man i ilskan inte kan behärska sig, utan tar till våld, har man ju bevisat att man inte har passerat tonåren mentalt.... Och kom inte och påstå att det finns några som helst ursäkter för att använda våld i hemmet! Husagan avskaffades för massor med år sedan. Och att påstå att man inte kan behärska sig, visar med all önskvärd tydlighet att man behöver proffshjälp. Ingenstans i Svea rikaes lagar står det något om att man är ursäktad p.g.a. provokation. Och kom inte dragande med nödvärnsexcessen, den gäller bara där nödvärn (självförsvar) redan existerar. T.ex. när man lägger sig i en pågående misshandel av en annan, och får en spark i klockspelet........ Då kan man "svårligen behärska sig"! Känner man att det är på väg åt h-e, är det bättre att lämna valplatsen, för annars uppnår ju faktiskt motparten sitt syfte, att få dig att förlora....... Inte bara slaget, men allt! Men mail-skribenten vill väl ha absolut makt över den s.k. provokatören.....
Namn: Jontas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Tue Apr 17 16:53:25 2001 194.237.158.180
Kommentar...
Undrar vem det egentligen är som tigger om stryk, med tanke på mejlet du fick. *suckar* Och naturligtvis är det ju så att män inte kan provocera eller tigger om att få stryk. *lyfter lite lätt sarkastisk på höger ögonbryn* //j

Men Jonas *tittar förebrående på dig*, det vet du väl att alla kvinnor drömmer om att få stryk. Skämt åsido, det spelar inte roll, man ska inte slåss. Än mindre om en starkare slår en svagare.
//Annica

Namn: Eva
E-Mail: svj937t2tninet.se
Date: Tue Apr 17 12:51:11 2001 62.20.253.93
Kommentar...
Det är helt säkert som du tror,undrar om karln skulle våga säga det offentligt med sitt namn? svar nej, allså vet han att det är fel vad han skriver och ingen ursäkt. ha det bra Eva

Vad kan man säga? Det är ingen idé ens att svara på mailet.
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Mon Apr 16 08:38:46 2001 212.151.133.115
Kommentar...
Ibland vet jag inte vad jag vill =) Typ "nyp i stjärten" har jag liite svårt för. Men en påskpuss och en kram tackar jag inte nej till ;) Tack vare dig har jag lekt turist i min egen stad. Jag funderar på om jag kanske ska bli staty-guide när jag blir stor. *kram*

Något *nyp i stjärten* lär du aldrig få av mig. Något mer kvinnofientligt finns inte. Hur kan män tro att det uppskattas?
//Annica

Namn: Tobbe
E-Mail: tobbe.rapp@tyfon.com
Date: Mon Apr 16 00:22:42 2001 217.27.162.23
Kommentar...
*Påskpuss* ;)

Mmmmm...tack ;).
//Annica

Namn: Jontas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Fri Apr 13 22:23:43 2001 194.237.157.170
Kommentar...
1) Favoritförfattare? Jo, men hur har jag kunnat glömma Moa? Mitt steg in i vuxenlitteraturen. 2) Pitepalt? Vad tusan är det? *skåning* 3) FIS/FRIS var ute i ogjort väder i SKTF-tidningen. Det finns ett alternativ. Ett gott sådant? Jag har inte kollat upp det. Före inte är det väl... *chock* ...samma? Föreningen Makalösa Föräldrar (www.korridor.se/makalosa). Tror inte det, för dessa är remissinstans till den statliga familjestödsutredningen "Ur fattigdomskällan". //j

Ja, hur kunde du glömma Moa?
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Fri Apr 13 11:45:30 2001 212.151.134.164
Kommentar...
Mästerdigitalfotografen ska denna långfredag ta på sig stövlarna och traska över till andra sidan Strömmen. Kanske Moa fastnar på bild. Glad påsk!

Inte gick du väl över Strömmen ;))).
//Annica

Namn: r2
E-Mail: r2gbg@home.se
Date: Wed Apr 11 19:16:18 2001 194.236.55.2
Kommentar...
Pitepalt är nästan godast dagen efter tillagningen, när den strimlas och steks i smör. Man får dock inte glömma att tillsätta en skvätt mjölk stunden innan pannan tas från plattan.... Mums! :) /r2 - tipsar

Mjölk? Måste testas!
//Annica

Namn: Jontas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Fri Apr 6 07:06:19 2001 194.237.158.30
Kommentar...
*kramar tillbaka* ;-) //j

Det kändes mysigt. Tack :).
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Wed Apr 4 16:01:22 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Jag har funderat länge och mycket över förslaget du skrev om...... Redan i dag kan en enskild socialassistent i princip fungera som gud, med makt över liv och död, över glädje och sorg.... Och nu skall den makten bli större! Inte för att jag förstår hur en politisk åsikt eller sexuell läggning kan påverka soc. behandling/vård av en person, det luktar legaliserat intrång där ingen har rätt att vara. Jag kan förstå att t.ex. sjukvården får skriva in om man tillhör Jehovas vittnen, för där kan det påverka behandlingen, men soc? Näe. Om jag skulle behöva nåt därifrån, och dom kräver mig på uppgifter om min politiska åsikt eller om vem jag helst tar med mig i sovrummet, då kan dom fara åt h-e! Och det gäller oxå vilket religiöst samfund jag ev. tillhör, det är en sak mellan mig, skattemyndigheten och den gud jag tillber, PUNKT! Personlig integritet kan väl inte förslagsställarna stava till, men dom är väl av samma skrot och korn som advokater vid våldtäktsrättegångar, nyfikna som ingen annan..... Så min åsikt är klar; Skrota förslaget. Nu är det bäst att jag slutar, annars blåser jag varenda säkring jag har i mitt lilla huvud. Klart, slut!

Du har ett enormt engagemang Kjelle. Jag lyfter på hatten för dig och alla andra goda män.
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Wed Apr 4 08:23:07 2001 212.151.131.226
Kommentar...
Visst, visst ;) Ska bara kolla med Moa att det är okej. Hon har nämligen fullt upp där hon står, i Gamla Industrilandskapet, vid Ericsson nybyggda lokaler. Moa håller ett öga på både historien och framtiden. Det finns ingen där som kan avlasta henne. Gubbarna står i parker och på torg, där de inte gör annat än...vickar med tårna i pelargoner.

Tack för bilderna.
//Annica

Namn: anna
E-Mail: ior75@yahoo.com
Date: Wed Apr 4 08:16:44 2001 213.64.144.243
Kommentar...
Hmmm, jag hatar att vara kinkig, men SIF-are ÄR TCO-are... TCO är ju en paraplyorganisation liksom SACO och LO. SIF är en del av TCO. Ville bara förklara :)

Miss av mig.... :)
//Annica

Namn: Clas
E-Mail: SirAttle@hotmail.com
Date: Tue Apr 3 10:46:10 2001 212.247.43.20
Kommentar...
Appropå grisar.. har du någon använding för denna länk: http://members.aol.com/FOREPAUGH/index.html Swine Online...

Ja, visst var de söta :).
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Sun Apr 1 17:06:05 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Det där med antivirus prog, och brandväggar, är nog sånt som bara "vi avancerade" sysslar med, verkar det som. Alla andra skäller och bråkar om intrång och virus, men gör aldrig nåt åt det.... Som synes av e-adressen så har jag "bredband", och visst, en två tre attacker per timma kan det bli, från ip-adresser över hela jorden (Taiwan och Korea är dom mest exotiska så här långt).... Jag har så här långt haft 2 eller 3 seriösa attacker, och blivit varnad en (1) gång av mitt virus-prog för en fil från en nyhetsgrupp..... Fast brandväggen (Black Ice) varnade för Melissa oxå! Så nog har dom betalat sig alltid! Att alla tidningar, inklusive kvällstidningarna, tjatar om brandväggar och virusprogram verkar inte hjälpa, kanske är det så, att man sitter bakom ett bra skydd (?) på jobbet, och glömmer det hemma???? Nå, du och jag och alla som lärt sig, kommer för alltid att hånas av individer och föreningar som upphöjer antaganden och åsikter till fakta, för i deras sinnevärld finns bara plats för dom själva...... Kolla bara hur debatten om det s.k. väktarvåldet höll på! Pax, min vän....

Lev väl Kjelle!
//Annica

Namn: Jontas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Sat Mar 31 08:09:38 2001 194.237.157.23
Kommentar...
Är FRIS och FIS samma sak? I så fall har de nu börjat debattera i SKTF-tidningen också - pappersupplagan. //j

FRIS=Fäders Rätt i Sverige FIS=Föräldrar i Sverige är nog samma, jag tvivlar på att de själva vet :)
//Annica

Namn: Tobbe
E-Mail: tobbe.rapp@tyfon.com
Date: Sat Mar 31 07:28:23 2001 217.27.162.23
Kommentar...
Hjälper till: *Hytter med fingret* ;)

:)
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Thu Mar 29 19:42:15 2001 195.100.164.109
Kommentar...
Moa Martinsson (staty) bor nära mig, mitt över Strömmen. Jag kan presentera henne för dig om du kommer till Norrköping nån gång ;)

Jag tar det som en stående inbjudan :).
//Annica

Namn: Maria
E-Mail: hattifnatt@home.se
Date: Mon Mar 26 15:38:42 2001 130.239.57.21
Kommentar...
Jag vill bara tacka så mycket för Tigerlänken! *glad*

Kul att du blev glad!
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Sun Mar 25 10:14:42 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Trist det där med hönsen.... Är du säker på att det är en iller? Minken har ju oxå samma instinkter, och börjar ju bli utsläppt av "djurvänner" som tror att den klarar sig vilt... Något roligare är att jag härom morgonen oxå såg en räv här i förorten... Men inte en skabbdito, den här hade en svans som var minst 10 centimeter i diameter! Den sprang över parkvägen bara en 10 meter framför mig, när jag var på väg till bussen (morgon föresten... 10-kvart över 4, miss i nassen, snarare).

Det kanske var hönsintrång?
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Fri Mar 23 07:01:23 2001 212.151.186.97
Kommentar...
Kul att du tog upp detta med förskolan i Gävle! Det är nämligen så här att mitt barn går på en förskola som också har anammat detta. De har bl a förskolan i Gävle som förebild när de arbetar med detta projekt. De har ännu inte hunnit lika långt som i Gävle, men de är en bra bit på väg. De har slutat att säga till flickorna att de är söta och att pojkarna är modiga. Numera hälsar de på varje barn som en människa, dvs hälsningen är likvärdig oavsett kön. De gör också samma uppgift på olika sätt genom att pojkarna får träna samarbete och flickorna tränas i att göra uppgiften individuellt. Jag är glad att jag hittat den förskolan och att mitt barn har förmånen att få gå där.

Kul att du haft tur med detta. Det lovar gott för framtiden,
//Annica

Namn: Karin
E-Mail: pannkaksla@yahoo.com
Date: Fri Mar 23 00:50:55 2001 130.238.5.2
Kommentar...
För ett par timmar sedan fick jag för första gången spam-post till just denna e-postadress. Det kan ju knappast finnas någon annan rimlig förklaring än att jag raljerat över vissa galningar i en viss gästbok och att dessa galningar därför sålt min e-postadress till spammare för att hämnas ;) Dessutom har just detta e-postkonto till skillnad från mina andra yahoo-konton krånglat en hel del den sista tiden. Här finns nog med stoff för en konspirationsinriktad webbplats... "Nätgrupp spammar och blockerar e-postadress" låter väl bra?

Ja, visst är det hemskt. Det kan ju bara bero på en sak?
//Annica

Namn: Läsare
E-Mail: Ingen
Date: Thu Mar 22 23:10:46 2001 212.151.150.155
Kommentar...
Jag fick just citatet om monogami i ett mail, men där tillskrevs det Oscar Wilde...

Wilde var ju aldrig gift?
//Annica

Namn: Magdalena N
E-Mail: elinier@hem.passagen.se
Date: Thu Mar 22 17:49:18 2001 213.89.117.249
Kommentar...
Hejsan! Jag vill bara tipsa dig/alla om en mycket bra artikel jag läste på DN:s hemsida. Visserligen är artikeln ganska gammal, men den är definitivt aktuell ändå! Det är en artikel om förskolan Björntomten, där de fokuserar på att barn inte skall fastna i könsrollerna. De uppmuntrar flickorna att vara modiga och pojkarna att vara empatiska med mera. Läst den? Här är den i alla fall: http://www.dn.se/DNet/dyn/Crosslink.dyn?d=191&a=149031&f=insidan.html&t=

Tack! En bra artikel.
//Annica

Namn: Ingen gubbe nu heller..
E-Mail: jkh
Date: Thu Mar 22 14:44:26 2001 62.20.135.13
Kommentar...
*gäsp* Du är inte ens kul längre..

Ingen gubbe nu heller...skriver du. Där har du rätt. En man lär du aldrig kunna bli. Dessutom förstår jag inte att du ids läsa reloaden. Då behöver du inte yvas över att den är tråkig :).
//Annica

Namn: Karin
E-Mail: pannkaksla@yahoo.com
Date: Wed Mar 21 22:07:40 2001 130.238.5.2
Kommentar...
Hmmm. Lite svårt att få fram ironi ibland. Och dessutom var jag nog lite otydlig med vad jag syftade på. Jag syftade alltså på "har du kissat på dig brevet" som ett visst nationalhelgon inte uppskattade att få publicerat i antologin Fittstim och därför stämde bokförlaget för att ha publicerat hans "konstnärliga verk" (dvs ett kränkande brev) utan tillstånd. Jag vet inte riktigt om klotter är rätt liknelse. Materiell skadegörelse är ju ingenting mot att kränka och hota människor. Säger Karin - som döptes till det namnet för 30 år sedan och därmed anser sig ha rätt att kalla sig det. Däremot erkänner jag villigt att pannkaksla är ett taget alias.

Bra jämförelse med Lundell!
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Tue Mar 20 18:14:22 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Konst? Nja, det säger klottrarna oxå.... Jag och andra vuxna säger skadegörelse om det..... Mitt erbjudande står kvar, om du eller någon annan vill diskutera med mig..... Eller är du lika feg som "taggarna", som inte vågar stå för vad dom gjort?? Säger Kjelle, som inte behöver gömma sig bakom en kvinnlig psedonym för att skriva här!

Nej Kjelle, det vet vi *kram*. Du är en riktigt *gosig* gubbe.
//Annica

Namn: Karin
E-Mail: pannkaksla@yahoo.com
Date: Tue Mar 20 12:01:14 2001 130.238.5.2
Kommentar...
Ahaa... Äntligen fick jag veta vilken fruktansvärd form av brott det handlade om! Självklart är ju ett oförskämt inlägg i en gästbok att betrakta som ett konstnärligt verk som personen som skrivit det har upphovsrätt till. Och så finns det otäcka människor som funderar på att använda delar av gästboksinlägg i sina signaturer. Det finns då _inga_ gränser för vad dessa "kvinnliga hackers" kan ta sig till ;)

Ja, visst är det hemskt. Att någon bara våga antyda att det är SigLäge på folks dumma inlägg.
//Annica

Tillbaks