Tillbaks

Namn:
E-Mail:
Date: Tue Mar 20 09:26:48 2001 159.72.248.201
Kommentar...

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Mon Mar 19 10:17:31 2001 193.180.253.2
Kommentar...
Jag läste om en undersökning som gjorts angående sambandet kvinnomisshandel och sexuella övergrepp mot barnen i familjen. Jag har inte total koll och om någon kräver det så kan jag gärna återkomma med mer exakta uppgifter. I alla fall... Man hade 79 familjer där mannen hade misshandlat kvinnan. I ca hälften av de familjerna hittade man att barnen utsattes för sexuella övergrepp av mannen. Om det är sant, vilket inte vore konstigt, så är det mycket oroväckande att kvinnomisshandel inte tas på större allvar. Att man idag kan tilldöma gemensam vårdnad, oskyddat umgänge osv utan att ens ha kalkylerat med risken att barnen dessutom (förutom den skada barnen tillfogas genom misshandeln deras mor får utstå) utsätts för övergrepp. Vad jag menar med att jag inte tycker att det är konstigt att det finns ett samband? Jo, därför att jag är övertygad om att en man som som kan misshandla sin fru och sina barns mor har empatistörningar. Då är ju inte steget så långt att även kunna utsätta sina barn för dylika saker. Saknar man empati så gör man ju det... Jag tycker också att man starkt bevisat att man inte kan se sina barns bästa genom att göra deras mor illa. Gör man det så gör man samtidigt sina barn illa, även om man nu, av någon konstig anledning, inte skulle bära hand på sina barn. Dock har jag hittills _aldrig_ någonsin stött på att en man som misshandlat sina barns mor har varit en bra pappa på andra vis. Nej, barnen utsätts även de för den "behandling" som deras mor utsätts för. För ett barn blir det än värre eftersom de inte har någon uppfattning innan om hur man har rätt att bli bemött. Grundtilliten är, för all framtid, störd. Om man inte ens kan lita på sina egna föräldrar vem kan man då lita på???

Kloka ord!
//Annica

Namn: Anders
E-Mail: swedemax@hotmail.com
Date: Sun Mar 18 13:49:13 2001 213.141.65.202
Kommentar...
Har läst någonstans :Det forskas och arbetas väldigt mycket för att förebygga och förhindra bröstcancer, som drabbar ungefär var 10-de kvinna.Prostatacancer drabbar varannan äldre man, och vad görs i förebyggande syfte där?Finns det någon form av mammografi där ?Nope, kan orsaken vara att åldern då man insjuknar är högre för män med prostatacancer, än kvinnor med bröstcancer..?Ok, jag förringar ingetdera problem, och unnar verkligen INGEN att ha cancer, jag vet på nära håll hur illa det kan gå, men att "Män är norm, mäns problem tas på allvar. " stämmer inte alltid. Så är det.Anders

Det finns ingen prostatamammografi. Men....jag vet inte hur gammal du är men du kommer att få uppleva att det kommer att grävas där bak på dig i egenskap av man när du blir äldre. Läkarna är mycket medvetna om detta och gör vid minsta misstanke en kontroll genom att palpera, känna på prostatan via analen. Så som tur är, sååå illa är det inte som kan tyckas. Dessutom har du väl läst om att kvinnornas mammografier är i fara, det anses inte vara ekonomiskt försvarsbart.
//Annica

Namn: Chris W
E-Mail: chris_w@telia.com
Date: Sun Mar 18 11:24:52 2001 213.64.204.243
Kommentar...
Hej! Tänkte bara berätta att jag inte kunnat motstå att "låna" dagens visdomsord till mina mail :-))Alltid blir någon tjej glad av det, (jag tex). Tackar för lånetChris

Det var Sigläge på det visdomsordet. Jag håller med.
//Annica

Namn: Lisa
E-Mail: greeendot@hotmail.com
Date: Sat Mar 17 03:56:16 2001 212.181.69.157
Kommentar...
Äh, ingen uppdatering ännu! Jag som stannat uppe så lääänge! Jaja, jag går väl och lägger mig då då! :-)

Hoppas du sov gott! :)
//Annica

Namn: Paula
E-Mail: sassersson@telia.com
Date: Fri Mar 16 08:47:41 2001 213.64.15.83
Kommentar...
... läste bakåt i din reload...Jo, George Sand har jag hört talas om, men bara i egenskap som Chopins älskarinna, inte som författare!

Kanske samma?
//Annica

Namn: Ekan
E-Mail: ---
Date: Wed Mar 14 08:06:28 2001 194.237.142.100
Kommentar...
Det ser lite roligt ut med dina kommentarer om män efter dina dagboksskriverier. Kollar man i arkivet så verkar dom dyka upp regelbundet runt den 10-15-de varje månad.Hmmmm.......

Och?
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Tue Mar 13 03:50:50 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Den testen var kul! Skotsk terrier..... Jo, jag antar att det stämmer.....

:)
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Mon Mar 12 18:55:48 2001 212.151.226.225
Kommentar...
Vad sägs om en Chihuahua då??? Vet inte om jag ska skratta eller gråta, men det är vad jag är tydligen ;-) Kändes bättre att vara gul när det gällde "Your true color"

Man ska nog inte ta det så allvarligt, men det var ganska kul.
//Annica

Namn: Jontas
E-Mail: web.jonas@telia.com
Date: Mon Mar 12 18:25:01 2001 194.237.157.60
Kommentar...
Plötsligt förstår man varandra bättre när man ser varandra med hundars egenskaper... ;-) Själv är jag visst en collie. /j

Det är en fin hundras, du får vara stolt :).
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Mon Mar 12 10:46:27 2001 193.180.253.2
Kommentar...
Har några dagar funderat på en sak. Har sedan länge tänkt att jag måste gå en barnolycksfallsutbildning sedan jag blev mamma. För ett tag sedan blev det äntligen av. Sedan dess har jag funderat... Vi var 12 deltagare som lärde oss ABC (Andning Blödning Chock)för barnolycksfall (som skiljer sig lite från ABC för vuxna). Gissa hur många av deltagarna som var män... Inte en enda? Vad beror det på? Det var alltså 12 kvinnor som deltog, 12 kvinnor som hade egna barn allt ifrån 10 månader upp till 9 år. Varför var vi bara mammor där? Var var alla pappor?

Ja, vart är alla pappor?
//Annica

Namn: Agnetha
E-Mail: agnetha@gamma.telenordia.se
Date: Sat Mar 10 20:38:46 2001 213.116.225.55
Kommentar...
Jag hade förväntat mig att få se en rykande het grillad kyckling, möjligtvis i munnen på en katt, men den här var ju mycket sötare :-)

Ja, inte hade man väntat sig den fina bilden :). Men jag var förvarnad, så jag förstod att det skulle vara något dito. Annars vete sjutton om jag ens brytt mig om att klicka på länken?
//Annica

Namn: En annan Annica
E-Mail: -
Date: Fri Mar 9 10:42:04 2001 62.20.152.243
Kommentar...
Du får försöka byta till en lägenhet på nedre botten nästa gång mardrömmen återkommer :D

Tänk om man kunde styra drömmarna så :))). Då vill jag bo i en liten kåk vid en sjö.
//Annica

Namn: Micke
E-Mail: mikael.olsson@gmx.net
Date: Thu Mar 8 16:05:40 2001 193.41.170.225
Kommentar...
Och om du på fortunatecity.com klickar på "Svenska" (en länk som går till www.fortunatecity.se) så blir det knas igen. :) Näe, det är något konstigt med den där siten...

Ett simpelt DNS fel borde vara åtgärdat nu. De kanske inte har betalt .se adressen?
//Annica

Namn: Myllyllä
E-Mail: myllylla@pe.fi
Date: Thu Mar 8 13:48:00 2001 193.13.160.100
Kommentar...
Du skrev om en 10-årings länk www.fortunecity.se som inte funkade.Elementärt! prova www.fortunecity.com så kanske det funkar ;>

Dr Watson förmodar jag :).
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Thu Mar 8 06:58:22 2001 212.151.132.195
Kommentar...
Jag är bara på 1300-talet i min B-kurs. Har precis läst Tristan och Isolde. Har du läst om Sapfo, hon skrev om kvinnor och för kvinnor? Skriv mera om litteraturhistorien. Jag läser och suger i mig ;)

Just nu så *spyr* jag nästan på alla gaggiga gubbar som Stagnelius och Tegnér. Men visst är det intressant.
//Annica

Namn: Malin
E-Mail: malin@fagelfenix.net
Date: Wed Mar 7 18:34:07 2001 62.20.164.84
Kommentar...
AnnicaJag hoppas du kan förstå hur mkt ett engagemang som ditt betyder för mig som utsatt kvinna. Att med jämna mellanrum läsa dina rader om kvinnomisshandel stärker och gör att man uppfylls av lite jävlaranamma.Du är guld värd! Dina ord är korta och koncisa - det finns liksom inget att ifrågasätta (förutom för vissa extremt sjuka människor)Kramar från Malin

*kram tillbax*
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Wed Mar 7 14:42:11 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Hoppade till länkarna du hade i dagens reload..... Synd att det ska vara som att hälla vatten på en gås........ Millimeterrättvisa existerar inte i verkliga livet, den är en utopi, som filosofer och politiker roar sig med att försöka göra verklig. Vi som lever i realitetens kalla ljus, får nöja oss med att göra det bästa av sitsen, och flytta runt tider och problem efter bästa förmåga..... Och när det gäller barn och umgänge, är det inte föräldrarnas önskningar och drömmar som styr, utan barnens! Men det verkar inte vissa "människor" förstå...... Jag ser det dagligen hos både små barn, och vuxna individer, vars föräldrar vägrar att inse hur destruktivt det är, för båda parter. Vad man som förälder MÅSTE inse, är att man inte kan leva sina drömmar genom barnen...... Jag undrar hur alla unga tjejer i tenniseliten kommer att må, den dagen deras päron inte styr och ställer i deras liv..... Snacka om att vara offer som letar efter en gärningsman! "Jag vill bara mitt barns bästa" håller inte i längden, dom måste få göra misstag, ramla och slå sig, bli bedragna i kärlek, för vissa saker kan man inte lära sig av dom äldre, utan måste lära sig den hårda vägen.... Tyvärr.

Föräldrarnas bästa är inte alltid synonymt med barnens bästa.
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Wed Mar 7 12:58:00 2001 212.151.131.183
Kommentar...
"Kvinnovrede är ett fruktansvärt ting som envar borde akta sig för! Ju mera en kvinna har älskat desto grymmare blir hennes hämnd. Kvinnors kärlek är snar till att flamma upp och lika hastigt tänds deras hat. och när agget väl har slagit rot varar det längre än deras vänskap. Ty kvinnor förstår att dämpa sin kärlek men inte sitt hat." // Ur Tristan Och Isolde // En psykologisk analys från medeltiden. Det kanske ligger något i det du skriver, flibben ;)

Det var en man som skrev detta :).
//Annica

Namn: flibben
E-Mail: flibben@hotmail.com
Date: Tue Mar 6 15:14:56 2001 213.200.145.140
Kommentar...
Läste ditt senaste inlägg och såg killen som du citerat. Jag vet ju nu bara vad som han sagt i just den där meningen men jag tror inte att han försvarar kvinnovåldet i sig, det kan för fan ingen levande själ göra, man som kvinna, utan jag tror att han menade på att det finns ju faktiskt dom kvinnorna som är lika jävliga som en del äckliga manssvin som är puckade...jag måste säga att jag hatar alla dom idioter som drar ner resten av oss killar i skiten, det är så jävla orättvist, det finns tjejer som hatar varenda en av oss killar bara p.g.a av ett fåtal jävla äckelsvin som har gjort något fasansfullt... vill inte räkna upp dom sakerna som kan vara möjliga som äckliga, det skulle bli en alltför lång, segdragen och deprimerande lista.Jag ville bara klargöra att det finns tjejer som behandlar killar som svin även fast dom kanske inte är det och som förtjänar det lika lite som en kvinna som blir behandlad illa.hmmm, bäst jag avslutar här, märker att det finns tusen saker att skriva om och det kanske inte ska diskuteras under kommentarerna här...jaja, om någon vill diskutera något så maila gärna :)//flibbenhttp://hemsidebygge.just.nuPs. Tack för ett härligt centrum på internet Tigern Ds.

Tack själv du! Ha det så bra *kram*.
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Tue Mar 6 06:48:58 2001 212.151.237.129
Kommentar...
Hörde på nyheterna igår om en kvinna som skadats i trafiken (tror jag det var). Jag tänkte genast på dig då *flinar*. Anledningen att jag tänkte just på dig är att kvinnan skulle _inte_ få ersättning för annat än som om att hon hade jobbat deltid. Försäkringsbolaget Trygg Hansa "stödde" sig mot att kvinnan hade småbarn och därigenom kunde man förutsätta att hon skulle, om hon hade kunnat arbeta, utnyttja rätten att arbeta deltid.... Reportern ställde frågan om man alltså särbehandlade henne på detta vis för att hon var kvinna. Trygg Hansas svar var nej! Då frågade reportern om de brukar göra samma antagande då det gällde män med småbarn och då var svaret också nej! Det brukar ju mest vara kvinnor som utnyttjar möjligheten att arbeta deltid... Slutligen konstaterade reportern att då handlade det ju faktiskt om att hon fick än lägre ersättning för att hon är just kvinna. Jag är arg! Varför blir vi mindre och mindre värda? Vi ses som mindre trovärdiga, mindre kompetenta, mindre viktiga att utveckla mediciner till, mindre viktiga att försöka rädda om vi får hjärtproblem och mindre värda i pengar - lönen och nu dessutom hos försäkringsbolagen...Om nu män är så smarta varför tillåts detta fortgå? Ibland tror jag att det handlar inte om att de är smarta utan det handlar om att de är rädda, men jag har fortfarande inte riktigt förstått _vad_ de är rädda för. Alla skulle väl tjäna på om vi ansågs likvärdiga, eller? Självklart skulle våra skillnader finnas kvar. Jag är säker på att vi är olika, men att det borde ju istället berika denna värld och ingen egenskap borde vara förmer än någon annan...

Att du kom att tänka på mig? :))) *kram* Marie
//Annica

Namn: Agnetha
E-Mail: agnetha@gamma.telenordia.se
Date: Mon Mar 5 13:07:44 2001 213.116.217.161
Kommentar...
Det här att ge bidrag för korta transporter istället för långa var just vad jag satt och sa vid matbordet igår. Är det bara vi "vanliga" människor som har sunt bondförnuft tro...EUs ministrar skulle behöva gå en kurs i sunt förnuft.

Ja, håller med. Ibland har vi *köksbordspolitiker* mer förstånd än dem som styr.
//Annica

Namn: Maria
E-Mail: mianystrom@hotmail.com
Date: Sat Mar 3 18:14:02 2001 213.65.54.218
Kommentar...
Ursäkta, men Stig Malm kunde alltså inte tänka sig att *låta* sin fru yrkesarbeta. Och han är vem? Gud? Det bestämmer väl inte han ändå!

Han har nog fått ätit upp detta uttalande, likt sitt *fittstim*.
//Annica

Namn: EvaP
E-Mail: evape@hem.passagen.se
Date: Sat Mar 3 13:47:52 2001 164.9.107.166
Kommentar...
Till Tina!Det lyser igenom att du känner en stor smärta över att Annica Tiger har lyckats i livet - och inte du!Sorry, sopa själv innan du ger dig på någon annan.
Namn: EvaP
E-Mail: evape@hem.passagen.se
Date: Sat Mar 3 13:46:29 2001 164.9.107.166
Kommentar...
Grattis!Jag vet precis hur det känns när man lyckas, ett stort grattis. Önskar dig allt gott.Eva

Detsamma Eva *kram*
//Annica

Namn: Chris
E-Mail: chris_w@telia.com
Date: Fri Mar 2 22:06:24 2001 213.64.204.243
Kommentar...
Dansk heter danska på danska :-))Chris

Tackar, tackar!
//Annica

Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Thu Mar 1 16:45:19 2001 62.20.229.120
Kommentar...
Oj oj oj.Ta reda på vad som pågår egentligen. Fast o andra sidan, det verkar vara du lilla "Tina" vara totalt ointresserad av. Nåja amöbor har nog sin funktion att fylla här i tillvaron också...kan bara inte komma på någon bra....hmmm....///Carro
Namn: Tina
E-Mail: -
Date: Thu Mar 1 14:18:54 2001 62.20.135.56
Kommentar...
Gud vad löjlig du är, måste du prata skit om andra som du gör hela tiden? Sopa rent framför din egen dörr och använd hjärna, om den fungerar vill säga...

Men gubben lilla....eller lilla gumman, framför min dörr är det rent. Att jag kommenterar Rogbergs sida är ganska naturligt, med tanke på vilka absurda anklagelser som ligger där. Det tycks nog vara du som kanske ska använda hjärnan och tänka efter?
//Annica

Namn: Tobbe
E-Mail: tobbe.rapp@tyfon.com
Date: Sat Feb 24 06:12:37 2001 217.27.162.23
Kommentar...
Jajjemensan! Här är jag igen! Ha en skön helg! //T

Detsamma!
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Wed Feb 21 16:57:47 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Att förneka och förvränga är väl en försvarsmekanism, antar jag.... För man vill inte konfrontera det obehagliga, kanske sitt eget problem..... Alla har vi väl någon gång förnekat något vi gjort, bara för att slippa konsekvensen av vårt eget handlande. Titta bara på missbrukaren! Man brukar säga, att första steget ut, är att erkänna för sig själv och omgivningen, att man inte kan kontrollera spriten (eller vad det nu är för drog man använder). Men för vissa är missbruket en identitet man inte vill förlora, makten över liv och död, sin egen eller andras..... Eller sitt eller andras liv. Makt är den tyngsta drogen som finns, och den mest beroendeframkallande! Så är det så konstigt att vissa s.k. män jobbar stenhårt på att hålla kvar sina ex i skräck? Dom vill bara ha makten över deras liv, t.ex. genom barnen...... För det är den enda identitet dom har! Vissa av dom får hockeymasken (i Halloween?) att verka full av empati.... Nu får väl vissa s.k. debattörer totalt hjärnsläpp på mig, men x antal år nere i samhällets kloaker har gett mig en god insikt i hur missbrukare och kriminella fungerar.... Dom är likadana, nästan allihopa, fega och manipulativa, vågar aldrig stå för sina åsikter och handlingar inför den som är jämnstark eller starkare, utan gömmer sig i skuggan och attackerar dom som verkar svagare. I mina ögon är dom samma skrot och korn som Stalin och Hitler, eller Mugabe..... Maktlystna och fega, alltid redo att sparka på den som redan ligger ner.

Håller med...
//Annica

Namn: Kekke
E-Mail: kekkeno1@hotmail.com
Date: Mon Feb 19 23:36:53 2001 195.67.189.62
Kommentar...
Det skulle vara kul att läsa lite mer om vad du menar med "Men, men..... Jag säger inget, så har jag inget sagt." angående länken (lätt att döma kanske).

Nej, jag anser att betraktaren ibland får avgöra.
//Annica

Namn: Salve
E-Mail: salve@pc.nu
Date: Mon Feb 19 14:34:42 2001 194.237.142.99
Kommentar...
>Namn: Anders >Kommentar... >Tystnaden, den sista utmaningen: Där ingen kvinna satt sin fot förut. Annica, det enda som får sista ordet mot en kvinna är ..... [EKOT]

:) - inte ens det kanske?
//Annica

Namn: Salve
E-Mail: salve@pc.nu
Date: Mon Feb 19 14:32:07 2001 194.237.142.100
Kommentar...
"Varför behövs det 1 miljon spermier för att befrukta ett ägg? - Dom frågar inte efter vägbeskrivningen. " Hmmm.. Trodde endast att det var en ½ miljon som INTE frågade efter vägen. Det är väl så det brukar vara... Ha't bra Annica /S

Den som hittar kanske är en kvinnlig spermie *ler*..
//Annica

Namn: Chris
E-Mail: chris_w@telia.com
Date: Sun Feb 18 12:14:05 2001 213.64.204.243
Kommentar...
Hej AnnikaMed tanke på vad en del kineser gör med sina flickor, kan man väl knappast bli förvånad över vad dom gör med hundarna?

Jag är nog dåligt insatt i hur de behandlar sina flickor i gemen, men jag misstänker att du menar att de dödar dem redan vid födseln. Ja, det är hemskt. Man får hoppas de inte piskar dem först, samt att de förtär dem? Nej, usch - nu var jag för ironisk.
//Annica

Namn: Agnetha
E-Mail: agnetha@fagelfenix.net
Date: Sun Feb 18 10:22:34 2001 213.116.231.129
Kommentar...
Visst är människan det grymmaste djuret. Andra rovdjur dödar för att äta, bland människan finns det individer som både slår och dödar för sitt eget höga nöjes skull.Dessutom är vi den enda varelse som skryter om vårt överlägsna intellekt - då borde vi ha vett att behandla dom djur som står under oss med respekt!

Jag håller med dig. Vi tänker, alltså borde vi inte uppträda värre än djuren.
//Annica

Namn: Tobbe
E-Mail: tobbe.rapp@tyfon.com
Date: Sat Feb 17 05:59:51 2001 217.27.162.23
Kommentar...
Godmorgon! Ingen uppdatering än? Nähä... går väl och knoppar då.

Sovmorgon :).
//Annica

Namn: Ante
E-Mail: swedemax@hotmail.com
Date: Thu Feb 15 21:18:51 2001 213.141.65.202
Kommentar...
Hej hopp ! Saxat från en hemsa nånstans :
Mellan 15-20 år är kvinnan som Asien, välkänd men outforskad.
Mellan 20-30 år är kvinnan som Afrika, het men ändå fuktig.
Mellan 30-40 år är kvinnan som USA, effektiv och tekniskt fulländad.
Mellan 40-50 år är kvinnan som Europa efter två världkrig, härjad men ändå skön.
Mellan 50-60 år är kvinnan som Ryssland, alla vet var det ligger men ingen vill dit.

:))). Hur skulle motsvarande bli?
//Annica

Namn: Gun
E-Mail: -
Date: Thu Feb 15 12:46:58 2001 213.64.77.45
Kommentar...
Eh.. du vara karlhatare va?

Men gubben lilla....det blir säkert jättebra....
//Annica

Namn: Maria
E-Mail:
IQ i all ära, man bör kunna hantera gåvan oxå.
//Annica

Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Tue Feb 6 21:01:23 2001 62.20.229.174
Kommentar...
Jag tar det som bekräftelse på att jag stör dem, så jag drar på ännu mer :) Att denne *** inte fattat det är ett mysterium....men men som jag många gånger tidigare sagt fil. kand hit och dit säger knappast något om deras verkliga intelligens och mognad ;)......Må gott gumman....//Carro

:) - *kram*
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Tue Feb 6 17:25:17 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Tuffa typer..... Inte ens våga säga nåt, när dom ringer! Har själv råkat ut för nåt liknande i min vilda ungdom..... Men det kom fram, och jag gjorde som alla hetlevrade yngre brukade göra på den tiden; Jag konfronterade vederbörande med all ilska och raseri jag hade..... Hot och löften om vart annat, men samtalen slutade.... Det här hände på 70-talet, jag var i mina yngre tonår, så det är preskriberat nu! Dessutom går det att spåra även hemliga nummer, om du skulle vilja..... Jodå, allt är väl... Tror jag!

Ha det gott!
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Mon Feb 5 17:44:19 2001 193.150.195.13
Kommentar...
Hmmmm... Om det där med kunskap och kön kan jag säga både ett och annat, men det räcker kanske med att säga så mycket, att i vissa familjeangelägenheter kan även det omvända förhållandet existera..... Fast du ska veta att jag håller med dig! Tips; Vitlök ska vara bra mot infektioner... Men gör inte som en del, käka den direkt, då försvinner omgivningen ganska omgående! Vitlökskapslar har jag kört med bra länge, och så länge man inte tömmer kroppen totalt, funkar dom...... Kombinationen total brist på reserver i kroppen och en infektion däckar en fortfarande.... Men en kortare tid. Krya på dig!!

Jag skrev ju inte ALLA män :), *kram på dig* och hoppas allt är väl.
//Annica

Namn: Eva
E-Mail: svj937t@tninet.se
Date: Mon Feb 5 12:35:39 2001 195.100.6.42
Kommentar...
Håller helt med dig när det gäller Heliga Birgitta. Kämpa på med svenskan. Själv hoppade jag efter två ggr, insåg att "matten" kommer att ta den mesta tiden, bråka med bråk tar lika mycket kraft som "frisarna". Hälsningar Eva

Så du slutade? Synd! Men matte är jobbigt, så jag förstår.
//Annica

Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Fri Feb 2 09:41:06 2001 194.236.208.198
Kommentar...
Du har så rätt när du pratar om blommor....och vänskap :) Jag älskar tåliga växter...då slipper man dutta varje sekund utan man ger det de behöver och de ger mig cdet jag behöver;) Sköt om dig gumman. //Carro-fixat uppkoppling på jobbet:)

Håller med dig....
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Thu Feb 1 17:46:22 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Krya på dig....

Tack!
//Annica

Namn: Marie
E-Mail: marie@fagelfenix.net
Date: Tue Jan 30 06:08:27 2001 212.151.165.19
Kommentar...
Ville bara säga - krya på dig! Om det är till någon tröst är vi ett helt gäng här som nyligen legat däckade av samma fenomen som ni ;-)

Många verkar ha denna förkylning, eller vad det nu var :).
//Annica

Namn: Emma
E-Mail: emmis@innocent.com
Date: Tue Jan 30 01:14:09 2001 130.236.218.63
Kommentar...
Söt hund. Vilken affär?

B&W
//Annica

Namn: Carro
E-Mail: carro@eskilstuna.mail.telia.com
Date: Mon Jan 29 22:06:52 2001 212.181.176.96
Kommentar...
Krya på dig gumman..*kramar om*..//Carro

Tack, *kramar tillbax*
//Annica

Namn: LiS
E-Mail: lenalag@hem.passagen.se
Date: Sun Jan 28 18:25:58 2001 195.67.156.123
Kommentar...
Något att fundera på kanske?? --Sätt åldringarna i fängelse! Töm fängelserna och långvårdsdavdelningarna. Låt åldringarna bo i fängelserna. Där får de tillsyn och omvårdnad hela dygnet, raster, utflykter, terapi och betalt jobb. Näringsrik kost som kostar tio gånger så mycket som till exempel våra barn får i skolorna. TV på rummet, sexrum och framför allt gratis hyra, inget dras på pensionen. --Låt fångarna inta långvårdsplatserna! När de märker vilket helvete de får, nattgardinerna ner kl 16.00, ingen vidare tillsyn och så vidare kommer de aldrig att göra något brottsligt mer i framtiden. Hyran dras på deras blivande pension. Vid rymmning fördubblas strafftiden." //LiS

Tänkvärda ord!
//Annica

Namn: Anna Mårtensson
E-Mail: anna.m.@telia.com
Date: Sun Jan 28 09:27:43 2001 62.20.167.190
Kommentar...
Åh, vad fin! Nästan lika fin som min Golden, fast min lever :-)Självklart ska man bejaka barnet i sig. Må gott, AnnA:-D

Visst var den fin?
//Annica

Namn: Tiina
E-Mail: telluslove@hotmail.com
Date: Sun Jan 28 07:36:47 2001 212.151.135.175
Kommentar...
Nämen, så äkta. Är du riktigt säker på att kramdjuret inte lever? Ha en skön söndag!

Det har suttit på samma plats nu länge, så det lever nog inte :).
//Annica

Namn: Kjelle
E-Mail: kjelleh@chello.se
Date: Thu Jan 25 16:13:47 2001 193.150.195.12
Kommentar...
Angående "toppdirren"; Häng ut den faan till torkning som en lutfisk, så ingen anna liten tjej råkar ut för honom igen! Jag är så 1, 2, 3, ilsk när man snackar om hänsyn till gärningsmannen, samtidigt som man gottar sig i offrets ev. tidigare "bravader"!!! Och media hänger gärna på, utan nån som helst eftertanke, och är definitivt inte intresserade av att erkänna eventuella misstag eller felaktigheter.... Kolla länken, den handlar om det s.k. väktarvåldet i T-banan.... http://www.journalisten.nu/a.asp?article_id=1875 Det här är vad jag förstår journalisternas egen tidning...... Manar till eftertanke, och MYCKET kritiskt tänkande...

Ja, det har blivit tyst om det fallet. Nu kan man förstå varför.
//Annica

Namn: Eva
E-Mail: svj937t@tninet.se
Date: Wed Jan 24 12:11:31 2001 62.20.253.43
Kommentar...
Med tanke på att pappan hade förbjudit Kimberley att träffa ngn som helst släktning, utom de han ansåg vara de rätta.Och endast tillät samtal mellan mor och dotter/bröder på en högtalartelefon i sin verkstad så har ju inte Angela ngt som helst vettigt alternativ. Nu får de iallafall träffa varandra, och den tryggheten tror jag Kimberley behöver.

Av två onda ting.....
//Annica

Tillbaks